برنامه راهبردی صنعت میکروالکترونیک ابلاغ شد
3 آذر 1398
گفتگو| رونق تولید تنها راه «بی‌اثرکردن تحریم»/ ۲ مانع بزرگ «رونق تولید» چیست؟
3 آذر 1398

عمده ترین مواد اولیه صنعت کفش داخلی سازی شد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 29 آبان 98 : علی لشگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه خوشبختانه ایران نیز مانند سایر کشورها از جمله ترکیه، پاکستان، هند، برزیل توجه ویژه ای به صنعت کفش دارد، اظهار داشت: این موضوع باعث شده تا صنعت کفش ایران در سطح بین المللی جزو بازیگران اصلی به شمار آید به نحوی که امروز ایران در منطقه خاورمیانه در تولید کفش مقام اول و در دنیا رتبه 12 را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه این موضوع نشان می‌دهد مسئولین باید حساسیت خود را نسبت به توسعه صنعت کفش کشور بیشتر کنند، افزود: انتظار می‌رود این روزها که تولیدکنندگان در شرایط سختی به سر می‌برند، توجه ویژه‌ای به صنعت کفش شود البته در جلسه شب گذشته تولید کنندگان با مقام معظم رهبری تکلیف برای مسئولین روشن شده که باید اقدامات لازم را برای بهبود فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان فراهم آورند.

این عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران، تصریح کرد: ما در مقام عمل از دولت انتظار داریم موانع پیش روی تولیدکنندگان را از بین ببرد. به عنوان نمونه در بخش بیمه هزینه‌های زیادی به تولیدکنندگان تحمیل می‌شود که دولت باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد.

لشگری در ادامه صحبتهای خود به صنعت کفش به عنوان یک صنعت پیشران برای توسعه بخشی از صنایع کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 115 میلیون دلار صادرات کفش در ایران انجام شده که اگر موانع پیش روی تولید از بین برود به طور حتم این رقم چندین برابر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه در یک سال اخیر با وجود تمام مشکلات توانستیم عمده ترین مواد اولیه تولید کفش که همان پی یو است را تولید کنیم، تصریح کرد: بخشی از این مواد در زیره کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد که ما وابستگی به واردات آن داشتیم. اما خوشبختانه در یک سال اخیر با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش تولید توانستیم این ماده اولیه را در داخل کشور تولید کنیم.

این عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران، اضافه کرد: سال گذشته هر کیلو مواد پی یو خارجی با ارز نیمایی 8 هزار و 500 تومانی بالای 40 هزار تومان در بازار به فروش می رسید، امروز با داخلی سازی این ماده هر کیلو پی یو ایرانی در بازار 24 هزار تومان است.