طرح “اعاده اموال نامشروع” سرمایه‌گذاران را برای ورود به ایران تشویق می‌کند

ایران ۱۲۰ هزار تن جو از قزاقستان خرید
17 اسفند 1396
توان صادرات کفش نداریم/ چین، ترکیه و ایتالیا اجازه تصاحب بازارشان را به ما نمی‌دهند
17 اسفند 1396

طرح “اعاده اموال نامشروع” سرمایه‌گذاران را برای ورود به ایران تشویق می‌کند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 13 اسفند 96 : جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در رابطه با طرح “اعاده اموال نامشروع” اظهار کرد: طرح بسیار خوب و شایسته‌ای است؛ با اجرای این طرح در واقع بر ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی ایران پافشاری می‌کنیم.

وی افزود: اجرای این طرح منجر به رضایت عمومی و جلب اعتماد آنها میشود و شرایط بهتری برای حضور مردم در فعالیتهای اقتصادی فراهم میکند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مردم همیشه در کنار مقام معظم رهبری، نظام و رئیس جمهور بوده‌اند و با اجرای این طرح نیز انگیزه بیشتری برای فعالیتهای اقتصادی مردم ایجاد می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه اجرای طرح “اعاده اموال نامشروع” آیا عاملی برای افزایش رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در کشور می‌شود یا خیر، گفت: اجرای این طرح به طور قطع کسب و کار را در کشور رونق می‌دهد و از طرفی باید توجه داشت که سرمایه‌گذاران داخلی و حتی خارجی را برای ورود به کشور تشویق می‌کند.

شکریه افزود: در صورتی که ضریب نفوذ فساد و دامپینگ  در اقتصاد کشور پایین باشد به طور قطع ضریب سرمایه‌گذاری در کشور افزایش یافته و منجر به توسعه و رونق کسب و کار خواهد شد.

بنابراین گزارش، در طرح «اعاده اموال نامشروع» قرار است کمیته ای 7 نفره اموال و دارایی تمام مسئولان  در 40 سال گذشته را بررسی و هر گونه اموال نامشروع را به نفع بیت المال ضبط و صرف رفع فقر و اشتغالزایی جوانان کنند.