صادرات آمریکا به ایران نصف شد
19 شهریور 1396
نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیتی کشور آماده افتتاح شد
19 شهریور 1396

صنعت پوشاک ایران نیازمند برندسازی است

خبرگزاری تسنیم شنبه 18 شهریور 96 شناسه خبر 1513955 : یک تاجر فعال در صنعت پوشاک ایران گفت، هرچند تولید کنندگان منسوجات و پوشاک ایران تولیدات واقعا با کیفیتی دارند، اما عدم برندسازی و بازاریابی مناسب همچنان آنها را متضرر می کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، یک تاجر فعال در صنعت پوشاک ایران گفت، هرچند تولید کنندگان منسوجات و پوشاک ایران تولیدات واقعا با کیفیتی دارند، اما عدم برندسازی و بازاریابی مناسب همچنان آنها را متضرر می کند.

به گفته آقازاده، همچنین مکانیزم های ناشناخته ای وجود دارد که هزینه تولید در ایران را بسیار بالا می برد و این نیز تاثیر منفی ای بر موفقیت این صنعت در ایران دارد.

وی افزود: «ما نگران قیمت های در حال نوسان مواد خام و واردات لجام گسیخته هستیم. عرضه مواد خام به صنعت ما در انحصار یک شرکت است و این شرکت می تواند هر مقدار که دلش خواست قیمت ها را بالا و پایین کند.»

«همچنین در خصوص واردات، ما تنها کشوری نیستیم که با چنین مشکلی مواجه است. برای مثال ترکیه را ببینید، به دلیل سیاست های ضد دامپینگ، آنها توانسته اند صنعت منسوجات خود را شکوفا کنند.»

این فعال صنعت منسوجات گفت: «اگر دولت از تولید کنندگان حمایت کند و موانع را برطرف سازد، تولید کنندگان ایرانی منسوجات نیز می توانند کسب و کار رو به رشدی داشته باشند.»

گزارش های رسمی نشان می دهد، صنایع منسوجات و پوشاک ایران قربانی قاچاق سالانه 2.5 میلیارد دلار پوشاک و منسوجات خارجی است. بیش از 250 برند بین المللی پوشاک در ایران دارای شعبه هستند.