شگرد مخرب تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها

سهم ۴۰ درصدی زنان در کارفرمایی واحدهای صنفی پوشاک
3 آبان 1400
مانع زدایی از تولید تجیهزات پزشکی با پرداخت به موقع مطالبات تولیدکنندگان
3 آبان 1400

شگرد مخرب تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 25 مهر 1400 : برخی تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در حالی طی چند روز اخیر نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کرده‌اند که بازار در رکود قرار دارد و نرخ ارز هم روند نزولی خود را طی کرده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول ماه‌های اخیر بازار لوازم خانگی با رکودی قابل‌توجه روبه‌رو شده است و فقط مصرف‌کنندگانی که نیاز ضروری دارند سری به بازار می‌زنند و مابقی ترجیح می‌دهند با قیمت‌های بسیار بالای لوازم خانگی از خرید انصراف دهند و در پی تعمیر محصولات خود باشند.

فروشندگان لوازم خانگی معتقدند بازار از یک بلاتکلیفی رنج می‌برد؛ از یک طرف تدبیری برای مدیریت کالاهای قاچاق صورت نگرفته است و از طرف دیگر برخی تولیدکنندگان بزرگ داخلی هم با کاهش عرضه یا فروش سبدی محصولات خود سعی در کسب سود بیشتر دارند.

جالب اینجاست برخی تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در حالی طی چند روز اخیر نسبت به افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت‌ها اقدام کرده‌اند که بازار در رکود قرار دارد و نرخ ارز هم روند نزولی خود را طی کرده است.

برخی از فروشندگان لوازم در مورد دلایل افزایش قیمت‌ها می‌گویند: این یک شگرد است که تولیدکننده با افزایش قیمت‌ها نماینده‌های خود را ترغیب به خرید کالای بیشتر می‌کند این در حالی است که باید کالاها فروخته شود تا انبارها فضای لازم برای کالاهای جدید را داشته باشند.