شرکت یو ای زد روسیه در ایران خودرو مونتاژ می‌کند

نامه ۴۰ اقتصاددان به رئیس‌جمهور/ کسب‌وکار فلج و وضع اقتصاد خطرناک شده/ مسببان سقوط را مرخص کنید
24 اسفند 1395
مرگ اشتغال با کاهش تعرفه برنج به مرز صفر/ مافیا وزیر را هم خرید؟
24 اسفند 1395

شرکت یو ای زد روسیه در ایران خودرو مونتاژ می‌کند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 22 اسفند 95 شناسه خبر 1352603 : شرکت خودروسازی یو ای زد روسیه در آستانه آغاز تولید خودروهای صحرایی خود در ایران است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، شرکت یولیانوفسکی اتوموبیلنی زاوود (یو ای زد) در آستانه آغاز تولید خودروهای شاسی بلند پاتریتوت و خودروهای باری پیکاپ خود در ایران قرار دارد.

ترتیبات لازم و امضای چند قرارداد مربوطه در جریان نمایشگاه خودروی ایران 2017 ه در ماه فوریه در تهران برگزار شد، انجام شده است.

آندری دوروفیو، مدیر بخش صادرات یو ای زد در این باره گفت، شرکت ابتدا باید ظرفیت بازار ایران و میزان تقاضا برای محصولاتش را ارزیابی کند و سپس شروع به تولید نماید.

دورفیو گفت: «صنعت خودروسازی ایران توسعه خوبی پیدا کرده و دولت از طریق وضع تعرفه های سنگین وارداتی از این صنعت حمایت می کند… بنابراین برای دستیابی به حجم فروش بالا در این بازار، ضرورت دارد که خودروهای تولیدی در ایران مونتاژ شوند. اما به منظور درک نیازهای مشتریان داخلی، ابتدا باید عرضه خودروهای قبلا تولید شده را آغاز کنیم. ما به همراه توزیع کنندگانمان آماده آغاز این فرآیند پس از کسب مجوزهای لازم هستیم.»

باید خاطر نشان کرد که تا دهه 1990 حدود 15 هزار دستگاه از خودروهای مدل یو ای زد به ایران صادر شده است. در آن زمان، این خودروها عمدتا توسط وزارت دفاع ایران مورد استفاده قرار می گرفت. اما به زودی این خودروها در اختیار رانندگان ایرانی قرار خواهد گرفت.