سوئیفت یک بانک روسی را به‌دلیل همکاری با ایران تحریم کرد

بی‌اطلاعی قطعه‌سازان از قرارداد خودروسازان فرانسوی/ داخلی‌سازی پژو و رنو به سرنوشت تندر 90 دچار نشود
23 مرداد 1396
نمره مردودی مناطق آزاد در کمک به صادرات کشور + نمودار
28 مرداد 1396

سوئیفت یک بانک روسی را به‌دلیل همکاری با ایران تحریم کرد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 24 مرداد 96 شناسه خبر 1492845 : پس از آنکه مدیریت تمپ بانک روسیه اقدام به برقراری روابط کارگزاری با بانک مرکزی و سایر بانک‌های بزرگ ایرانی کرده، ارتباط این بانک با سوئیفت قطع شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پراودا ریپورت، پس از آنکه مدیریت تمپ بانک روسیه اقدام به برقراری روابط کارگزاری با بانک مرکزی و سایر بانک‌های بزرگ ایرانی کرده، ارتباط این بانک با سیستم بین المللی مبادله داده‌های مالی (سوئیفت) قطع شده است.

تمپ بانک، بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها حساب‌های کارگزاری‌ای برای بانک مرکزی ایران و تعدادی از بانک‌های بزرگ ایرانی گشوده است. بلافاصله پس از این اقدام، رئیس هیئت مدیره این بانک روسی نامه هشدارآمیزی از جانب سازمان به‌اصطلاح حقوق بشری اتحادیه‌های مخالف برنامه هسته‌ای ایران دریافت کرده است.

در این نامه، به این بانک روسی توصیه شده تا از همکاری با شرکت‌های ایرانی و روسیه خودداری کند. پیش از این همین سازمان مدیریت تمپ بانک را به اعمال تحریم‌های شخصی به‌دلیل «دوستی» با ایران و سوریه تهدید کرده بود.

بسیاری از کارشناسان روسی معتقدند، سیستم مالی روسیه می‌تواند به‌لطف برخورداری از سیستم جدید پرداخت‌های اس پی‌اف‌سی که توسط گروه بریکس ایجاد شده، با موفقیت بر قطع ارتباط با سوئیفت فائق آید. هم‌اکنون بیش از 300 بانک روسی ارتباطات خود را به این سیستم مالی جدید منتقل کرده‌اند.