سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم ۳ برابر میانگین ۹ سال قبل شد

ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر انقلاب
20 آبان 1402
تجارت ۳ میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۸ ماه
20 آبان 1402

سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم ۳ برابر میانگین ۹ سال قبل شد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 17 آبان 1402 : معاون سازمان سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد: سرمایه‌گذاری خارجی معتبر دولت سیزدهم، سه برابر میانگین ۹ سال قبل از آن است و نزدیک به ۲۰۰ درصد رشد را شاهد هستیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مسعود براتی معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در حاشیه برگزاری کارگاه آموزش سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران اظهار کرد: ما در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های اخیر تحولات و تغییرات مفیدی را داشتیم که در جذب سرمایه خارجی هم موثر بوده است اما برای اینکه ما بتوانیم از حداکثر ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم؛ نیازمند استفاده از تمام کسانی هستیم که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی چه در سطح ملی و چه در استانها فعال هستند؛ بنابراین نیاز است که این عزیزان با آخرین تحولات و نکات مربوط به این حوزه آشنا شده و به اصطلاح به‌روز شوند.

وی ادامه داد: ما همکاران جدیدی داریم که تازه به این خانواده اضافه شده‌اند و فراگیری آنها هم اهمیت دارد و این امر معمولی است که در بازه‌های زمانی مختلف ارتقای سطح دانش صورت بگیرد تا اثر خودش را در روان‌تر شدن و بهره‌ورتر شدن فرایند جذب سرمایه مشاهده کنیم.

براتی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی یک موضوع بسیار تخصصی است و جزو حوزه‌های خیلی خاص در اقتصاد کشور است که واقعا دانش تخصصی و مهارت‌های متناسب خود را می‌خواهد و شرایط کشور هم در حوزه تعاملات اقتصادی خارجی خاص است و تلاش‌های زیادی در سطح کلان می‌شود که رویه‌ها و مسیرهایی ایجاد شود تا بتوانیم با وجود همه مسائلی که وجود دارد ازجمله تحریم‌های اقتصادی که نمی‌خواهند ایران به آن سطح از رشد و شکوفایی اقتصادی‌اش برسد؛ با همین تدابیر و راهبردهایی که دنبال می‌شود و با خدمات و تلاش‌های همین عزیزان تحریم‌ها را خنثی کرده و موضوع سرمایه‌گذاری خارجی را به پیش ببریم.

معاون سازمان سرمایه گذاری خارجی یادآور شد: در سال‌های گذشته شرایط کرونایی را شاهد بودیم، این دوره‌هایی که به صورت متمرکز برگزار می‌شود و همه عزیزان در سطح کشور باید حضور داشته باشند، نبوده است و ما بعد از چند سال توانستیم این فرصت را ایجاد و این دوره را برگزار کنیم. براتی تاکید کرد: هدف اصلی این دوره، هم‌افزایی و ارتقای دانش در خانواده سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بوده است و امیدواریم شاهد آثار آن در عملکرد عزیزان در سطح استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته از استقرار دولت سیزدهم، ما شاهد رشد قابل توجهی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی هستیم؛ میانگین عملکردمان در حوزه طرح‌های معتبر سرمایه‌گذاری خارجی سه برابر میانگین 9 سال قبل از آن است و نزدیک به 200 درصد رشد را شاهد هستیم که این نتیجه همین تغییر و اصلاح رویکردها و اصلاح رویه‌های جاری است و این بخشی از این جورچین بزرگ‌تر محسوب می‌شود و انشاءالله نتیجه آن را ببینیم.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که برای برگزاری این دوره زحمات زیادی را متقبل شدند، به ویژه همکاران در استان مازندران و استاندار این استان و اداره کل اقتصادی این استان که زحمت میزبانی را برعهده گرفتند، تشکر ویژه دارم.