ساخت کارخانه‌های فراوری کنسانتره و سرباره تیتانیوم آغاز شد

چرا دولت تبصره‌های قانون مبارزه با قاچاق را اجرا نمی کند؟
24 آبان 1395
احتیاط! کارگران ساختمانی بدون بیمه مشغول کارند
27 آبان 1395

ساخت کارخانه‌های فراوری کنسانتره و سرباره تیتانیوم آغاز شد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 25 آبان 95 شناسه خبر 1241311 : عملیات ساخت ۲ کارخانه فراوری کنسانتره و سرباره تیتانیوم با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز با حضور اسحاق جهانگیری و وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیات ساخت 2 کارخانه فراوری کنسانتره و سرباره تیتانیوم آغاز شد.

علاوه بر افتتاح این دو کارخانه نخستین واحد تحقیقات نیمه صنعتی تولید رنگدانه تیتانیوم کشور با سرمایه گذاری ٩ میلیارد تومانی هم فعالیت خود را آغاز می کند.

در این واحد تحقیقاتی با بکارگیری دانش فنی جدید و با همکاری ارمنستان بومی سازی دانش انجام شده است.

مراد علی منظری توکلی در حاشیه افتتاح این دو کارخانه با بیان اینکه فاز اول این کارخانه (کانه آرایی) با ظرفیت تولید 130 هزار  تن در سال و عیار 45 درصد دی اکسید تیتانیوم  فعالیت خود را آغاز کرده است ، افزود:  فاز دوم کارخانه (ذوب  یا سرباره سازی) با ظرفیت تولید 70 هزار تن و عیار سرباره 70 درصد دی اکسید تیتانیوم خواهد بود.

مجری طرح تیتانیوم کهنوج اضافه کرد: کل سرمایه گذاری انجام شده در این 2 فاز  5 هزار و  918 میلیارد ریال و اشتغال زایی این طرح ها 882 نفر است.

با اجرای کارخانجات فوق از واردات 50 هزار تن پیگمنت مورد نیاز کشور با ارزش حدود 150 میلیون دلار در سال جلوگیری می‌شود.

منظری توکلی با بیان اینکه درکارخانه کنسانتره با استرالیایی ها و در کارخانه سرباره با جمهوری چک اقدام به همکاری کرده ایم، گفت:  در این دو کارخانه در مجموع 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: ذخیره قطعی مواد معدنی در کهنوج بالغ بر 400 میلیون تن است اما با تمرکز بر توسعه اکتشافات این ذخایر به طور حتم افزایش خواهد یافت.