ساخت ایران| رونمایی موتور دیزل با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار/ ارتش مشتری شد

سونامی تعطیلی قطعه‎سازان در راه است/ یقه پژو فرانسه را بگیرید
30 خرداد 1397
کلاه گشاد «مارک‎»ها برسر مردم زودباور/ جیب ایرانی چطور خالی می‎شود؟
3 تیر 1397

ساخت ایران| رونمایی موتور دیزل با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار/ ارتش مشتری شد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 29 خرداد 97 : به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی از موتور دیزل با قدرت 1300 اسب بخار رونمایی شد.

سورنا ستاری در جمع خبرنگاران در این‌باره اظهار کرد:‌ برای اولین بار در کشور است که  دیزل سنگین ملی در ابعاد تجاری با استفاده از قطعات ساخت داخل تولید می شود.

وی با بیان این‌‌که تولید موتور دیزل سنگین ملی با قدرت یک مگاوات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تولید نسل 5 و 6 مگاواتی موتور  سنگین ملی به زودی آغاز خواهد شد.

وی همچنین با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی تعدادی از این موتورها را پیش خرید کرده  است، تصریح کرد: این کار باعث ایجاد بازار مناسبی بر این این نوع موتور در کشور شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بیان کرد: موتور دیزل سنگین ملی در بخش ریلی، دریایی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این آیین گفت: در راستای حمایت دیزل سنگین ملی 10 دستگاه از این موتور توسط وزارت راه و شهرسازی خریداری شده تا با حمایت تجاری از این محصول، تولید‌کنندگان داخلی بتوانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

در این مراسم همچنین نیروی دریایی ارتش برای خرید موتور دیزل سنگین ملی اعلام آمادگی کرد.