ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان به صفر رسید

مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو دریافت شد
6 بهمن 1397
صادرات کالاهای غیرنفتی پس از انقلاب ۸۶ برابر شد
10 بهمن 1397

ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان به صفر رسید

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 7 بهمن 97 :

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: کشورهای پیشرفته برای تولید و اقتصاد تمرکز خود را بر روی فناوری‌های نوین و های‌تک قرار داده‌اند؛ امروزه شرکت‌های بزرگ جای خود را با شرکت‌هایی که بر مبنای تکنولوژی، فعالیت می‌کنند عوض کرده‌اند و ما تغییرات بزرگی را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: فعالیت‌های اقتصادی در دنیای امروز بدون ایجاد بستر R&D محکوم به شکست است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نیروهای انسانی اولین نیاز اقتصادهای دانش‌بنیان به حساب می‌آید که در ایران ما حرف اول را در منطقه می‌زنیم.

دلیری تصریح کرد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نیز در دنیا از رتبه 25 به 16 صعود کرده‌ایم که این امر حاصل 5 سال برنامه‌ریزی مشخص در این ارتباط در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

شرکت‌های های‌تک و مدیوم 300 هزار شغل ایجاد کرده‌اند

وی گفت: در حال حاضر 4 هزار شرکت های‌تک و مدیوم در این حوزه داریم که بسترهای صادراتی آنان نیز ایجاد شده است؛ این شرکت‌ها تاکنون 6 هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند و 300 هزار شغل نیز ایجاد کرده‌اند.

دلیری گفت: 70 درصد از این شرکت‌های یاد شده استارت‌آپ‌های نوپا بوده‌اند که در سال‌های بعد به موفقیت‌های مناسبی دست یافته‌اند.

دانشجوی دانشگاه شریف از صد هزار تومان 3 ماهه به 8 میلیارد تومان سرمایه رسید

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به چند نمونه از پیشرفت این استارت‌آپ‌ها گت: در میان این شرکت‌ها، شرکت‌هایی بوده اند که فعالیت خود را با یک میلیون تومان شروع کرده‌اند اما پس از مدتی ارزش شرکت آنها به 8 میلیارد تومان رسیده است و دانشجویی در دانشگاه شریف داشتیم که با صد هزار تومان ماهانه به تحصیل خود ادامه می‌داد اما بعد از گذشت 3 ماه توانست 8 میلیارد تومان سرمایه ایجاد کند.

وی افزود: ما راهی جز تمرکز بر پایه علم و دانش و اقتصاد و تجارت کشور نداریم و این امر می‌تواند وضعیت فعلی را متحول کند.

دلیری با بیان اینکه در معاونت علمی ریاست جمهوری 120 خدمت برای سرمایه‌گذاران در این حوزه تعریف کرده‌ایم گفت: در این میان می‌توان به معافیت مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی اشاره کرد.

ریسک سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های های‌تک به صفر رسیده است

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: با این خدمات ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه‌های های‌تک به حداقل رسانده‌ایم و حتی می‌توانیم بگوییم که به صفر رسیده است.

وی افزود: در گذشته به سختی در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت اما اکنون رقابت زیادی میان هولدینگ‌ها برای سرمایه‌گذاری بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید

تعداد شرکت‌های دانش بنیان بوشهر 4 برابر شد