تخصیص یارانه ارزی ۴۰۰ تومانی به کالاهای اساسی از یکشنبه آغاز می شود
8 اردیبهشت 1397
خودکفایی در تولید بنزین-۵ | ادامه واردات بنزین با کدام پول و مجوز؟
8 اردیبهشت 1397

رشد ۳۲ درصدی تولید کاغذ در کشور طی سال گذشته

خبرگزاری تسنیم جمعه 7 اردیبهشت 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بطور کلی مصرف انواع کاغذ در ایران به دلیل تغییر الگوی مصرف توسعه صنعتی رو به افزایش است.

محمد علی اسفندیاری افزود: سال گذشته مجموع تولید کاغذ کشور در یک شرایط بسیار عالی قرارداشت.

وی همچنین اظهارداشت: پارسال تولیدات حوزه کاغذ اعم از روزنامه، چاپ و تحریر، تیشو، بسته بندی و مقوا به 770 هزار تن رسید که نسبت به سال 1395 از رشد 32 درصدی برخوردار بود.

معاون مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال بجز کاهش تولید در حوزه کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه خوشبختانه سایر حوزه ها از رشدقابل توجهی برخوردار بودند.

وی در ادامه افزود: کاغذ بسته بندی طی 12 ماهه سال گذشته به تولید بی سابقه 540 هزار تن رسید که 60 درصد نسبت به سال 1395 رشد را نشان می دهد.

اسفندیاری تصریح کرد: پارسال 100 هزار تن کاغذ بسته بندی روی ریل صادرات قرار گرفت که در نوع خود بی سابقه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به توان 37 درصدی تولید کاغذ تیشو کشور در سال 1396 گفت: خوشبختانه در سال گذشته نه تنها مجموع نیاز بازار از تولیدات داخلی تامین شد بلکه 12 هزار تن از این کاغذ روی ریل صادرات قرار گرفت.

معاون مدیر کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کاغذ تیشو در تولید دستمال کاغذی کاربرد دارد، افزود: این کالا امروز با مدرنترین ماشین آلات و بهترین کیفیت در کشور تولید و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به کاهش تولید کاغذ در حوزه چاپ، تحریر و روزنامه اظهارداشت: شرکت های فعال در این حوزه به دلیل مقرون به صرفه بودن تولید سایر کاغذها کمتر مبادرت به تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه می کنند.