رشد افسارگسیخته قیمت دلار نویدبخش برای تولید نیست

چرا صنعت هنوز هم در رکود به سر می برد؟
14 فروردین 1397
نقش زنان در حمایت از کالای ایرانی
14 فروردین 1397

رشد افسارگسیخته قیمت دلار نویدبخش برای تولید نیست

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 8 فروردین 97 : ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص نامگذاری امسال که در آن بحث حمایت از تولید ملی یک اولویت اساسی از سوی مقام معظم رهبری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور مطرح شده است، اظهار داشت: در طول سالهای اخیر فقط به شعار حمایت از تولید اکتفا شده و در عمل هیچ برنامه‌ای برای حمایت از تولیدکننده داخلی تهیه نشده است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اضافه کرد: کشور ما امروز به‌دلیل درآمد نفتی سمت‌وسوی واردات را پیش گرفته و هرساله روند واردات انواع کالاها در حال افزایش است. در این شرایط به‌طور حتم تولیدکننده داخلی هیچ توانی برای رقابت و فعالیت ندارد.

روغنی با تأکید بر اینکه بهار 97 اصلًا نویدبخش روزهای خوب برای تولیدکننده داخلی نیست، افزود: جالب اینجاست این روزها شاهد رشد افسارگسیخته قیمت دلار در کشور هستیم که این موضوع نیز بر شعاری بودن حمایت از تولید داخلی اضافه کرده و تا زمانی که کشور درگیر هیجانات ارزی است نباید به بهبود اوضاع تولید خوش‌بین بود.

وی در ادامه با ابراز اینکه تحقق رشد 8درصدی در کشور بعید به‌نظر می‌رسد، تصریح کرد: مطمئناً امسال صنعت و تولید کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهد شد و اخبار خوبی در این حوزه به گوش نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه تنها راه حمایت از تولید داخلی تدوین یک برنامه منسجم و بلندمدت است، گفت: در بعد فرهنگی اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به تولید داخلی شود در غیر این صورت ما هیچ رشدی را در این حوزه شاهد نخواهیم بود.