دیون معوق تولیدکنندگان هر ساعت اضافه می‌شود/ دولت فکر اساسی کند

خرما کیلویی ۱۵ تا ۲۰هزار تومان شد/سود ۱۰برابری در جیب ۱۵۰دلال/تنظیم بازار رهاشده
3 خرداد 1396
تجارت ۱۲ میلیارد دلاری ایران و چین در ۴ ماه
3 خرداد 1396

دیون معوق تولیدکنندگان هر ساعت اضافه می‌شود/ دولت فکر اساسی کند

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 2 خرداد 96 شناسه خبر 1417420 : رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه صنعت امروز بدهکار بوده و با دیون معوق زیادی روبه رو است، گفت:دیون معوق تولیدکنندگان بابت جرایم محاسبه و هر ساعت اضافه می‌شود که دولت در این رابطه باید تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی در اولین نشست خبری خود  اعلام کرده که ما در همه بخش‌ها از رکود خارج شده‌ایم، البته یک بخش باقی مانده که آن هم بخش مسکن است که با مشکلاتی روبرو هستیم و باید از رکود خارج شویم. بنده برای رکود در کتاب برنامه دولت یازدهم نکاتی را ذکر کرده‌ام و دو برنامه مهم برای این منظور در باب توسعه و حمایت در نظر گرفته‌ایم.

وی گفته است: پیش از این نیز گفته‌ام اضافه درآمدهایی که در سایه برجام به دست می‌آورد را تقسیم می‌کنیم به نحوی که بخشی از آن را برای بخش حمایتی و بخشی را برای بخش توسعه به کار خواهیم گرفت. از نظر ما راه‌حل در این زمینه استفاده از “صندوق توسعه، بانک‌ها، بودجه و استفاده از سرمایه خارجی” در کنار هم است تا بتوانیم تحولی بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری و رشد به وجود بیاوریم.

سهل آبادی به عنوان رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: به اعتقاد بنده رفع رکود بخش ساختمان نه تنها برای این حوزه مفید خواهد بود بلکه مشکلات صنایع وابسته را هم تا حد قابل توجهی برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه کارخانجات گچ، تیرچه بلوک، پروفیل و آهن با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: در کنار توسعه صنایع وابسته به بخش ساختمان اشتغال در حوزه خدمات هم فعال خواهد شد.البته باید بگویم وضعیت سایر صنایع هم بهتر از بخش ساختمان نیست و دولت باید برای رفع مشکلات آنها تدبیر جدی را بکارگیرد.

به اعتقاد رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران، پرداخت تسهیلات به بخش تولید گره ای از مشکلات را رفع نمی‌کند زیرا این موضوع بدهی تولیدکنندگان را به سیستم بانکی افزایش خواهد داد.

سهل آبادی با بیان اینکه صنعتگران امروز بدهکار بوده و با دیون معوق زیادی روبه رو است، افزود:هر ساعت دیون معوق تولیدکنندگان بابت جرایم محاسبه و اضافه می‌شود که دولت در این رابطه باید تصمیم مناسبی را اتخاذ کند امروز نخستین کمک به بخش تولید همین موضوع است.