دولت برنامه‌ای برای معیشت مردم نداشت/ دولت مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده است

مُهر تأیید مجلس بر بی‌کیفیت‌تر شدن خودروهای صفر
17 فروردین 1396
ایجاد تنها ۴۵۵ هزار شغل برای مردان ایرانی در دو سال گذشته
20 فروردین 1396

دولت برنامه‌ای برای معیشت مردم نداشت/ دولت مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده است

خبرگزاری فارس پنجشنبه 17 فروردین 96 : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در برنامه ششم برنامه‌ای برای معیشت مردم نداشت، گفت: رفتارهای دولت عکس فرامین مقام معظم رهبری بوده است.

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان درباره تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اشتغال و تولید ملی اظهار کرد: رهبری در سال‌های اخیر بر لزوم رونق اقتصادی تأکید بسیار دارند.

وی تصریح کرد: تولید و اشتغال از حلقه‌های مهم مشکلات جامعه به شمار می‌رود و این معضلات گریبان اقتصاد را گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با وجود تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در بدنه دولت، متأسفانه دولت مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده است، اضافه کرد: رفتار دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی عکس فرامین مقام معظم رهبری است.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه دولت در برنامه ششم برنامه‌ای برای معیشت مردم نداشت، تصریح کرد: با تلاش‌های مجلس شورای اسلامی، از 80 بند برنامه ششم یک بند به معیشت مردم اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه واردات خودروهای لوکس خارجی عکس فرامین مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: صنعت خودروی کشور باید تقویت شود و دولت نگاه ویژه‌ای به معیشت کارگران داشته باشد.

قاضی‌پور در مورد عملکرد دولت در حوزه حمایت از تولید ملی و اشتغال‌زایی اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سالی است که بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تأکید دارند؛ دولت هم در راستای تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری، کمیته اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای نگاه به ظرفیت‌های داخلی در راستای گذر از گردنه‌های مشکلات اقتصادی است، اضافه کرد: اشتغال و تولید ملی از محتوای درونی اقتصاد مقاومتی است.

قاضی‌پور بیان کرد: دولت در حوزه اشتغال و حمایت از تولید ملی نمره خوبی نمی‌گیرد؛ زیرا هنوز آمار بیکاران در جامعه بالاست.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه حمایت از تولید ملی هم عملکرد چندان خوبی نداشت، تأکید کرد: شمار کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌فعال در کشور گواهی بر این واقعیت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با رونق تولید و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌فعال اشتغال نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و آمار بیکاری کاهش می‌یابد.