دولت‌ها برنامه مدونی برای اشتغال نداشته‌اند/ دولتی‌ها مدافع تولید و اشتغال نبودند/ امروز حتی به واردکنندگان یارانه می‌دهند

درآمد ۸میلیونی در ماه با سرمایه ۳میلیونی
10 فروردین 1396
شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند
10 فروردین 1396

دولت‌ها برنامه مدونی برای اشتغال نداشته‌اند/ دولتی‌ها مدافع تولید و اشتغال نبودند/ امروز حتی به واردکنندگان یارانه می‌دهند

خبرگزاری فارس چهارشنبه 9 فروردین 96 : کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان با بیان اینکه دولت‌ها در گذشته و حال برنامه‌ای برای اشتغال نداشته‌اند، گفت: دولتی‌ها مدافع تولید و اشتغال نبوده‌اند.

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان درباره اهمیت اشتغال و تولید در برهه کنونی در کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌حق در شعار سال بر تولید و اشتغال تأکید کرده‌اند.

وی افزود: امروز این سؤال پیش می‌آید که اختیار تولیدکنندگان ما چقدر است؟ آیا به دلیل نداشتن تشکل صنفی پویا دچار مشکل شده‌اند یا برایشان راه پرسودتری نسبت به تولید وجود دارد که از خود دفاع نمی‌کنند؟

کارشناس مسائل اقتصادی کشورمان گفت: وقتی فضاسازی به این شکل باشد، طبقه‌ای بر اثر واردات و خصوصی‌سازی‌ها ایجاد و وام‌های کلان بانکی داده شده و مالیات هم از آنها گرفته نشده است.

رزاقی با بیان اینکه امروز حتی به واردکنندگان یارانه می‌دهند تا رشد نجومی کنند و طبقه اشرافی جدیدی شکل گیرد که منافع ملی را نمی‌شناسد، اظهار داشت: این افراد برای خارجی‌ها شغل ایجاد کرده‌اند تا ایرانی مصرف‌کننده باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت‌ها در گذشته فکری راجع به اشتغال نداشته‌اند، اضافه کرد: فکری هم برای تولید به معنای واقعی وجود نداشته و دولتی‌ها مدافع تولید و اشتغال نبوده‌اند و تولیدکنندگان داخلی هم در این راستا از خود دفاع نکرده‌اند و واسطه شده‌اند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه منافع ملی برای مدیران اشرافی مهم نیست، تصریح کرد: مدیران حاضر نیستند پاسخگو باشند.

رزاقی با بیان اینکه با این همه ثروتی که ایران دارد، چرا باید 12 میلیون بیکار داشته باشیم، اضافه کرد: امروز باید از مدیران پرسید که به چه دلیل نسبت به اشتغال و تولید حساس نیستید.

وی با تأکید بر اینکه اصل 44 قانون اساسی می‌گوید وظیفه دولت است که به اشتغال و تولید توجه داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه دفاعی از مدیران جهادی استفاده شده است و در صنایع غیردفاعی هم به این مدیران نیاز داریم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هم به‌گونه‌ای تحلیل کرده‌اند که دولت را برابر چنین واقعه‌های اسف‌باری استیضاح نمی‌کنند؛ در صورتی که نظام جمهوری اسلامی ایران از قدرتمندترین نظام‌های جهان بوده که بشر در مورد آن فکر کرده است، اظهار کرد: اسلام انقلابی جانش را برای دیگران می‌دهد تا کسی درمانده نباشد و این بعد از شخصیت نظام جمهوری اسلامی است.