دود مفاسد اقتصادی و رانت سکه و ارز به چشم تولید رفت

روغن ۹ تا ۱۶ درصد گران شد+ عکس
6 مرداد 1397
پیشنهاد سریلانکا برای تهاتر چای با نفت ایران
6 مرداد 1397

دود مفاسد اقتصادی و رانت سکه و ارز به چشم تولید رفت

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 31 تیر 97 : عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر اقتصاد کشور شرایط خاصی را پشت سر می‌گذراند، اظهار داشت: اشتباهات دولت در بازار سکه و ارز عاملی شد تا یک عده از رانت استفاده کرده و به سودهای بالایی دست پیدا کنند، از آن طرف دود این موضوع فقط به چشم صنعت و تولید کشور رفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از مواد اولیه واحدهای تولیدی امکان ترخیص ندارند، افزود: حجم تولید کاهش پیدا کرده و هیچ کس به داد تولیدکننده نمی‌رسد. به اعتقاد ما در شرایط فعلی مسئولین باید با مردم صادق بوده و برخورد جدی را با مفاسد اقتصادی انجام دهند. چرا که امروز به ازای افزایش یک درصد میزان فساد در کشور 72 درصد رشد اقتصادی کاهش خواهد یافت که این رقم اصلاً به نفع کشور نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: امروز واحدهای تولیدی به حد کفایت در انواع کالاها وجود دارند و نباید مجوز جدیدی صادر شود علاوه براین دولت باید تمرکز ویژه‌ای را برای حمایت از تولیدکنندگان کند چرا که تأمین مالی واحدهای تولیدی امروز یک چالش جدی در اقتصاد کشور است که باید مدیریت کافی برای آن اعمال شود.