ذوب آهن اصفهان در مسیر افزایش تولید و صادرات
14 دی 1399
سیاست‌های سازمان حمایت به تولیدکننده، مصرف‌کننده و بازرگانان آسیب می‌زند
21 دی 1399

دستورالعمل آزادسازی پهنه‌های معدنی ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم جمعه 12 دی 99 : محدوده‌های معدنی مشمول آزادسازی طبق دستورالعمل شماره ۲۴۱۱۴۵/۶۰ به تاریخ ۸ دیماه ۱۳۹۹ از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش اسماعیلی با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان کشور، جنوب استان کرمان و مناطق آزاد ارس، ماکو و قشم، محدوده‌های معدنی مشمول آزادسازی را براساس جدول زمان‌بندی اعلام کرد.

این دستورالعمل با عنایت به دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال‌سازی و محدوده‌های معدنی غیرفعال به شماره 180387/60 مورخ 22 مهرماه 1399 وزیر صمت و رییس شواری عالی معادن ابلاغ شده است.

براساس دستورالعمل ابلاغی معاون امور معدنی وزیر صمت، دارندگان محدوده‌های معدنی در استان‌های کشور طبق تاریخ اعلام شده باید از ساعت 10 صبح همان روز نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه کاداستر اقدام کنند.

بنابراین گزارش متقاضیان محدوده‌های معدنی استان‌های تهران، قم، گلستان‌، زنجان، مازندران، البرز، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در روز 23 دیماه و دارندگان محدوده‌های مشمول آزادسازی در استان‌های کرمان، جنوب کرمان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان، ایلام و لرستان در روز 30 دیماه 1399 باید نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه کاداستر اقدام کنند.

همچنین در روز 5 بهمن‌ماه امسال باید متقاضیان محدوده‌های مشمول آزادسازی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و بوشهر و در روز 12 بهمن‌ماه نیز دارندگان محدوده‌های معدنی در استان‌های یزد، فارس، قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و مناطق آزاد ارس و ماکو از ساعت 10 صبح همان روز می‌توانند تقاضای خود را در سامانه کاداستر ثبت کنند.

اسماعیلی در ادامه نامه خود آورده است باتوجه به مهلت ارائه گزارش پهنه‌ها تا تاریخ 22 دی‌ماه، به ترتیب پهنه‌های مشمول متناسب با آزادسازی محدوده‌ها در استان‌ها اعلام می‌شود.