۱۳۸ هزار میلیارد تومانی که دولت یازدهم به جیب چینی‌ها ریخت
13 اردیبهشت 1396
شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران ورشکست شد+سند
13 اردیبهشت 1396

درددل تولیدکننده‌ای که به خاک سیاه نشست

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 اردیبهشت 96 شناسه خبر 1395753 : یک تولیدکننده محصول ایرانی دستگاه تنفسی از بلاهایی که دولت طی سالهای اخیر برسرش آورده، می نالد.
محمد علی ابویی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه از 10 سالگی سابقه فعالیت در بخش دستگاههای تنفسی را دارم، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم محصولات تولیدی خود را به صورت صددرصد ساخت داخل بسازیم مجبور شدیم چند سالی به تحقیق و پژوهش متمرکز شویم که خوشبختانه در نهایت 4 سال پیش توانستیم دستگاه تماماً ایرانی را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه برای ثبت این محصول مجبور شدیم آن را دانش بنیان کنیم، افزود: در روند دانش بنیان کردن پروژه سنگ اندازی مختلفی را تحمل کردیم و در آخر متوجه شدیم مشابه محصول ما به صورت مونتاژ از چین وارد شده و  به نام تولیدملی به ثبت رسیده است.

این تولیدکننده با بیان اینکه در سال  93 با وجود تمام مشکلات 200 دستگاه از این محصول ایرانی را تولید کردیم، گفت: در همین سال دعوت نامه‌ای از ترکیه برای تولید این محصول داشتم اما می خواستم آن را در کشور خودم تولید کنم که هزاران مشکل مانع اجرای این کار شد.

ابویی با اشاره به اینکه برای این پروژه یک میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه گذاری کرده بودم، تصریح کرد: برخلاف تمام وعده ها مبنی بر حمایت از تولید داخل من هیچ مساعدتی را دریافت نکردم و فقط هر روز با باتلاق‌های زیاد روبه رو شدم.

وی افزود: هر روز مشابه کالاهای تولید داخل با قیمت های ارزان وارد کشور می شود و همین امر باعث می شود تا تولیدکننده داخل توان رقابت با کالاهای خارجی را نداشته باشد. در محصولی که من تولید کردم واردکنندگان به صورت قسطی فروش هایی زیادی را در بازار انجام می دادند به نحوی که خرید محصول من اصلا برای مشتریان به صرفه نبود. در نهایت فقط با ضرر 330 میلیون تومانی مواجه و تصمیم گرفتم دیگر در ایران محصول خود را تولید نکنم.

وی با اعلام اینکه بر خلاف میل باطنی برای ادامه فعالیت اقتصادی خود قرار است کار تولیدی خود را به کشورهای دیگر ببرم، گفت: از من که گذشت ولی اگر مسئولین می خواهند تولید ملی در کشور جان بگیرد به جای سنگ اندازی حمایت های لازم را انجام دهند.