دبیر اتحادیه پوشاک: صنعت نساجی لنگ دوزار پول است، به داد برسید

چند درصد از تسهیلات بانکی در ۴ ماهه سال ۱۳۹۹ به جهش تولید رسید؟
6 مرداد 1399
۱۸میلیون ماسک در انبارها دپو شده/ آمادگی تولیدکنندگان برای ۲برابرکردن تولید روزانه ماسک
6 مرداد 1399

دبیر اتحادیه پوشاک: صنعت نساجی لنگ دوزار پول است، به داد برسید

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 23 تیر 99 : دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: امروز صنعت نساجی لنگ دوزار پول است، بعد آقایان به فکر تخصیص ارز به واردات کالاهای غیرضرور ی برای کشور هستند.
سعید قدیری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به اینکه 4 ماه است صنعت نساجی معطل دریافت ارز برای واردات مواد اولیه است، اظهار داشت: امروز صنعت نساجی لنگ دوزار پول است، بعد آقایان به فکر تخصیص ارز به واردات کالاهای غیر ضروری برای کشور هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع صنعت نساجی برای واردات الیاف و انواع ماشین آلات به حدود یک میلیارد دلار ارز نیازمند است، افزود: این میزان ارز فقط برای نیازهای ضروری و حل مشکلات آنهم به صورت مقطعی است اما دولت به جای تأمین آن 4 ماه ما را معطل کرده و در نهایت به صورت قطره چکانی تخصیص ارز را انجام می دهد.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، گفت: در صنعت نساجی بیش از یک میلیون نیروی کار مشغول فعالیت هستند و باید دولت برای حفظ این اشتغال و رفع مشکلات این بخش چاره اساسی به کار گیرد، در غیر این صورت روند بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در این صنعت تشدید خواهد شد.