داخلی سازی ۱۱ میلیارد دلار کالای وارداتی کلید خورد

تولیدکنندگان دستمال کاغذی و پوشک به رئیس جمهور نامه نوشتند
26 شهریور 1397
سوءاستفاده برخی دامداران از گرانی ارز/ شیرخام کارخانجات لبنیات تامین نمی‌شود
26 شهریور 1397

داخلی سازی ۱۱ میلیارد دلار کالای وارداتی کلید خورد

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 26 شهریور 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، نشست بررسی پروژه توسعه توانمندیهای تولید داخل با افزایش 11مییلیارد دلاری اعتبارات حمایت از ساخت داخل صادرات گرا برگزار شد .

رضا رحمانی معاون طرح برنامه وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : طی جلساتی با معاونین وزاتخانه به یک مفهوم مشترک رسیدیم که امسال 11 میلیارد دلار از واردات کالاهای سال قبل را داخلی سازی کنیم .

رحمانی با برشمردن اهداف این طرح افزود : ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، رونق صنایع داخلی، افزایش ثروت ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، استمرار و افزایش تولیدات فعلی، صادرات کالا و ارزآوری، مقابله با تحریم، تأثیرگذاری در سایر کشورها از طریق ایجاد بازارهای مصرف اهدافی هستند که در این پروژه بزرگ ملی دنبال می کنیم .

وی در ادامه با اشاره به اهداف کمی تعریف شده در این پروژه افزود : دستیابی به افزایش 700 میلیون دلاری در تولید منسوجات ، دستیابی به افزایش 400 میلیون دلاری در تولید پوشاک ، هدفگذاری افزایش 100 میلیون دلاری در تولید محصولات چرمی و افزایش 150 میلیون دلاری در تولید چوب و محصولات چوبی ، دستیابی به افزایش 100 میلیون دلاری در تولید مبلمان و سایر مصنوعات و افزایش 250 میلیون دلاری در تولید کاغذ و محصولات کاغذی از اهداف این طرح به شمارمی روند.

به گفته رحمانی دستیابی به افزایش 2 میلیارد دلاری در تولید مواد و محصولات شیمیایی ،‌دستیابی به افزایش 700 میلیون دلاری در تولید محصولات از لاستیک و پلاستیک ، دستیابی به افزایش 600 میلیون دلاری در تولید محصولات کانی غیرفلزی، دستیابی به افزایش 1.8 میلیارد دلاری در تولید فلزات اساسی و رسیدن به افزایش 600 میلیون دلاری در تولید محصولات فلزی فابریکی دیگر اهدافی هستند که در این طرح دنبال می شود .

افزایش 450 میلیون دلاری در تولید ماشین آلات ، تجهیزات و لوازم خانگی ، افزایش 150 میلیون دلاری در تولید ماشین آلات دفتری و حسابداری، افزایش 250 میلیون دلاری در تولید ماشین آلات و دستگاههای برقی، رسیدن به تولید 200 میلیون دلاری در حوزه رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی و نیز دستیابی به افزایش 1.55 میلیارد دلاری در تولید وسایل نقلیه موتوری و سایر تجهیزات حمل و نقل و افزایش 100 میلیون دلاری در تولید صنایع غذایی دیگر اهداف کمی بودند که رحمانی بدانها اشاره کرد .

در نشست بررسی این طرح معاونین و مدیران کل وزارت صنعت ، معدن و تجارت نقطه نظرات مثبت و منفی خود و راهکارهای دستیابی به اهداف تعیین شده را بیان کردند.