خودروهای تولیدشده کجا رفتند؟ چرا خودروی داخلی طی ۲۰روز باید ۱۰میلیون گران شود؟

۳ مزیت ضدتحریمی روابط نزدیک ایران با روسیه/ایران در آستانه پیوستن به اتحادیه گمرکی اوراسیا
17 مرداد 1397
افزایش ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت برخی لوازم یدکی خودرو/ چراغ «مزدا۳» ۹ میلیون تومان
17 مرداد 1397

خودروهای تولیدشده کجا رفتند؟ چرا خودروی داخلی طی ۲۰روز باید ۱۰میلیون گران شود؟

خبرگزاری تسنیم شنبه 13 مرداد 97 : سعید مؤتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه از 17 فروردین ماه امسال تاکنون قیمت خودرو از کارخانه تا بازار شاهد اختلاف 75درصدی است، اظهار داشت: به‌اعتقاد ما دلیل اصلی این موضوع عرضه کم خودرو به بازار است البته خودروسازان در دفاع از خود می‌گویند تولید امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، افزود: چرا ظرف 20 روز گذشته قیمت پژو206 تیپ2 با رشد 35درصدی از 38 میلیون تومان به قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان در بازار برسد؟!

وی با ابراز اینکه “چرا باید در خودروهای سمند، پژو و دنا شاهد اختلاف قیمت بسیار بالا از کارخانه تا بازار باشیم؟”، تصریح کرد: یکی دیگر از استدلال‌های خودروسازان در اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار کمبود قطعات خودرو است اما در این رابطه هم این سؤال مطرح می‌شود که؛ چرا اختلاف قیمت‌ها در خودروهای چینی هم اتفاق افتاده است؟!

مؤتمنی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت خودروی چانگان از 83 میلیون تومان به 105 میلیون تومان و اچ‌سی از 58 میلیون تومان به 71 میلیون تومان در بازار رسیده است که هیچ منطقی در افزایش آن دیده نمی‌شود.