حجت الاسلام سالک پس از گزارش ظریف: برجام هیچ دستاوردی برای ملت نداشت/وضعیت اقتصادی خراب است

واکنش محسن رضایی به تعطیلی “کارخانه ارج”/ کارگر این کارخانه بودم
23 خرداد 1395
بازار پولی تهدید می‌شود
23 خرداد 1395

حجت الاسلام سالک پس از گزارش ظریف: برجام هیچ دستاوردی برای ملت نداشت/وضعیت اقتصادی خراب است

تسنیم – شناسه خبر: 1102526 –  ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ : نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه پس از برجام هیچ دستاورد مهمی برای ملت حاصل نشد، گفت: وضعیت اقتصادی درجامعه آشفته و خراب است. به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس  پس از گزارش وزیر امورخارجه، اظهار کرد: ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی دستگاه دیپلماسی کشور باید شفاف و آشکار باشد. در مقابل ظلم امریکاییها مذاکره معنای پیدا نمی‌کند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: باید با امریکاییها با زبان خودشان مذاکره کرد و از تسلیم و التماس کناره‌گیری کنیم.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به برجام، تصریح کرد: پس از برجام هیچ دستاورد مهمی برای ملت و کشور حاصل نشد جز اینکه همه چیز را واگذار کردیم. ما در حال حاضر گرفتار یک مدیریت نیابتی در رکود هستیم و وضعیت جامعه از لحاظ اقتصادی آشفته و خراب است.

وی با یادآوری تاکید امام راحل مبنی بر حل مسئله جنگ در میدان جنگ و نه پای میز مذاکره در زمان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به اقتصاد مقاومتی باید در میدان عمل توجه کرد نه پای میز مذاکره.

سالک با یادآوری تحریم ایران از سوی جیبوتی و ایستادگی عربستان در برابر کشورمان اظهار داشت: آیا این نتیجه دیپلماسی خنده نیست؟

این نماینده مجلس افزود: استکبار ستیزی در چارچوب وزارت امورخارجه باید انجام شود و هیچ تعارفی در مذاکرات هسته‌ای و تعهدات آن با امریکاییها نداشته باشید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  با انتقاد از عدم تشکیل کمیسیون مشترک جهت بررسی روند اجرای برجام، گفت: دعای مردم برای مذاکره‌کنندگان به جای خود اما رفت و آمد شرکتهای خارجی چه دستاورد عملی برای کشور داشته و به چه میزان موجب تسهیلات در سرمایه‌گذاری را فراهم آورده است.

سالک با اشاره به خطوط قرمز رهبری و نظام، گفت: اگر این خطوط رعایت می‌شد ما هیچگاه دچار عهدشکنی و گستاخیهای طرف مقابل نمی‌شدیم و تحریمها افزایش پیدا نمی‌کرد.

نماینده مردم اصفهان خطاب به وزیر امورخارجه تاکید کرد: آقای ظریف به ملت با صراحت کامل بگوئید به چه میزانی امریکاییها به تعهدات خودشان عمل کردند و ما چقدر به تعهدات خود پایبند بودیم. آنها یک قدم در تعهدات هسته‌ای جلو نیامدند و همچنان مسیر بدعهدی خود را ادامه ‌می‌دهند.