جمیلی: سیاست‎گذاران اختلافات را کنار بگذارند و به تولید فکر کنند

خودکفایی در تولید انواع مفتول‌های صنعتی
23 اردیبهشت 1397
خبر خوش قوه‌قضاییه؛ ممنوع‌الخروجی تولیدکنندگان سخت‌تر شد
23 اردیبهشت 1397

جمیلی: سیاست‎گذاران اختلافات را کنار بگذارند و به تولید فکر کنند

خبرگزاری تسنیم جمعه 21 اردیبهشت 97 : ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه رفتار  ترامپ در مورد برجام قابل پیش‌بینی بود و از آن شوکه نشده‌ایم، اظهار داشت: نکته جالب حمایت یک پارچه اروپا از پایبندی به برجام است که همین موضوع باعث می‌شود در آینده اتفاقات بزرگی در جامعه بین المللی بوجود آید.

وی با بیان اینکه باید تمام سیاستمداران اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و به منافع ملی کشور توجه کنند، افزود: امروز باید تمرکز ویژه ای به رفع مشکلات کشور داشته باشیم تا با حمایت از بخش تولید ضمن جوابگویی به نیازها، وابستگی خود را به کشورهای دیگر کاهش دهیم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان داخلی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: کمک به تولید هماهنگی همه دستگاه‌ها از جمله سازمان امور مالیاتی، بیمه، شهرداری و حتی محیط زیست را نیاز دارد تا با یک توافق منطقی مشکلات خود را برطرف کنیم.

جمیلی با تأکید براینکه باید اشتغال و حمایت از کالای ایرانی در اولویت سیاستگذاری‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: بازار امروز دچار نوسانات متعددی است، ما باید این مشکل را برطرف کنیم تا فعالیت تولیدکنندگان به روال منطقی برسند.

وی خطاب به مسئولین کشور گفت: بیایید واقعیتها را به مردم بگوییم. هرچند این واقعیتها تلخ است اما وقتی مردم در جریان اوضاع قرار بگیرند به طور حتم شرایط را درک کرده و همراهی لازم را انجام خواهند داد.