جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی در سال حمایت از کالای ایرانی

۱۰.۵ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ امسال تولید می شود/ برنامه‌های خوداتکایی در تولید گوشت
6 فروردین 1397
ثبت رکورد مصرف 100 میلیون لیتر بنزین در نخستین روز فروردین‌ماه
6 فروردین 1397

جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی در سال حمایت از کالای ایرانی

خبرگزایر فارس جمعه 3 فروردین 97 : عضو کمیسیون کشاورزی تدبیر برای کنترل واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی به خصوص در فصل برداشت و تشویق و حمایت از صادرات را ضروری دانست.

عباس پاپی زاده در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بخش کشاورزی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است به خصوص در شرایط تحریم برای حفظ استقلال، مقابله با تحریم‌های احتمالی و استفاده از نیرو و منابع داخلی این بخش نقشی حیاتی و تعیین‌کننده دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی کشور است، افزود: این بخش در حالی امنیت غذایی کشور را تامین کرده که بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس به رغم منابع عظیم نفت و گاز فاقد چنین امتیازی بوده و در این رابطه کاملا وابسته و آسیب‌پذیر هستند.

پاپی زاده اضافه کرد: ما در کشور توانایی خودکفایی کامل به خصوص در حوزه کالاهای اساسی را داریم و در برخی محصولات مانند دانه‌های روغنی که تولیدمان به 4 – 5 درصد می‌رسد نیز قادریم وابستگی‌مان را کاهش داده و لااقل 40 درصد نیاز داخل را در کشور تولید کرده و حاشیه امنیت غذایی‌مان را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه برخی محصولات کشاورزی ایران مانند مرکبات، کشمش، گل و برخی سبزیجات به لحاظ کیفیت در دنیا بی‌نظیز هستند، تصریح کرد: اینکه در فصل برداشت محصولات مشابه خارجی وارد کشور شود، ظلم به بخش کشاورزی کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد در سال حمایت از تولید کالای ایرانی مسئولان بتوانند از واردات بی‌رویه کشاورزی جلوگیری کرده و زمینه صادرات محصولات داخلی را نیز فراهم آورند.