جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی از طریق حل مشکلات مالی

ارائه اطلاعات مبادلات بانکی در قالب FATF زمینه‌ساز تحریم‌های جدید خواهد بود/ در زمین دشمن بازی نخوریم
23 شهریور 1395
تعطیلی بیش از 90 کارخانه تولید پیچ و مهره در کشور/ پیچ و مهره‌های خارجی از چین و تایوان وارد می‌شود
23 شهریور 1395

جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی از طریق حل مشکلات مالی

خبرگزاری فارس سه شنبه 23 شهریور 95: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه عمده مشکل واحدهای کوچک و متوسط، مسائل مالی است، گفت: با استفاده از امکانات موجود باید برای راه اندازی واحدهای تعطیل شده و یا جلوگیری از تعطیلی واحدهای دارا ی مشکل اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، رضا علیزاده اظهار داشت: در کشور دچار رکود تورمی هستیم و یکی از راهکارهای خروج از رکود تورمی، سرمایه گذاری خارجی یا ورود ارز به داخل کشور است که در قالب سرمایه گذاری و یا صادرات اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه رکودی که در جامعه حاکم است یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی است، افزود: مشکل تقاضا در کشور وجود دارد و با افزایش تقاضا، طبیعتاً فعالیت واحدها بیشتر می‌شود و تولید نیز بالا می رود، اما در عین حال تحریک تقاضا از طرفی باعث تورم نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: درست است که اقدامات وزارت صنعت در حمایت از واحدهای کوچک و متوسط نتوانسته تمام مشکلات را حل کند ولی در عین حال قدم بسیار مثبتی صورت گرفته و از تعطیلی واحدها جلوگیری شده است.
وی افزود: اخیراً طی جلساتی که با مسئولان وزارتخانه داشتیم متوجه شدیم که برنامه‌هایی برای حل مشکل مالی واحدهای دچار بحران تدوین شده است.
علیزاده با بیان اینکه عمده مشکل واحدهای کوچک و متوسط، مشکلات مالی است، گفت: مجلس و دولت در این زمینه با هم هماهنگ هستند و در حد مقدورات کشور در مجلس در وزارت صنعت تلاش می کنند که از امکانات موجود حداکثر استفاده را در راه اندازی واحدهای تعطیل شده و یا جلوگیری از تعطیلی واحدهای دارا ی مشکل انجام دهند.
وی تصریح کرد: قطعاً نقش دستگاه‌های دیگر نیز اساسی است و باید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با کمک سایر دستگاه‌ها حل شود و ما نیز در مجلس بعد از تعطیلات طی جلساتی راه‌های عملیاتی تری را بررسی خواهیم کرد.