سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران
8 فروردین 1399
بستر جهش تولید در حوزه معدن کشور فراهم است
8 فروردین 1399

تولید روزانه ۴۰۰ هزار ماسک به همت زنان بسیجی

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 4 فروردین 99 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، مینو اصلانی افزود: بطورکلی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بانوان بسیجی کشور اقدامات متعددی برای مقابله با این ویروس انجام داده اند.
وی اظهارداشت: ضدعفونی‌کردن محلات، تولید ماسک و لباس های ضد عفونی کننده در کارگاه ‌های بسیج زنان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده ‌ها، توزیع اقلام میان خانوارها و غیره از جمله این موارد است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: سازمان بسیج زنان برای مهار کرونا اقدام به ثبت نام از امدادگران بسیجی و گروه‌های جهادی- خدماتی برای کمک به کادر درمان به بیمارستان‌ های مختلف کرده است.

وی افزود: تاکنون بانوان و داوطلبان گروه ‌های جهادی از طرف سازمان بسیج زنان برای کمک به کادر درمان در بیمارستان های سراسر کشور اعزام شده اند.

اصلانی در ادامه توزیع غذای گرم میان خانواده ‌های درگیر کرونا را از دیگر اقدامات بسیج زنان برشمرد و اظهارداشت: این طرح در اغلب استان ‌های کشور در حال اجراست.

وی گفت: روزانه 20 هزار وعده غذایی گرم شامل صبحانه، نهار و شام از سوی گروه‌های جهادی و اعضای سازمان بسیج برای این خانواده ها تهیه می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: یکی از اقدامات جدی بسیج زنان تولید ماسک، لباس های مخصوص کادر درمان، تهیه مواد اولیه مواد ضدعفونی کننده و … است.

وی اظهارداشت: بانوان بسیجی علاوه بر دوخت و تولید ماسک در کارگاه‌های خانگی و کارگاه های سازمان بسیج به بسته بندی و توزیع این اقلام نیز می‌پردازند.

اصلانی با بیان اینکه شیوع کرونا منجر به ضربه اقتصادی به شاغلان روزمزد شده است، گفت: سازمان بسیج زنان در همین راستا اقدام به تهیه لوازم معیشتی، جمع آوری کمک های مردمی برای این دسته از خانواده‌ هاکرده است.

وی اضافه کرد: توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی میان خانواده ‌های مدنظر بصورت روزانه در سراسر کشور انجام می ‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: بانوان بسیجی در کنار انجام این اقدامات به فرهنگ‌ سازی نیز مشغول هستند به طوری که برای خانوارها دوره ‌های آموزشی برگزار می کنند.

وی افزود: تاکنون 10 هزار نفر از سوی این سازمان به صورت چهره به چهره مورد غربالگری و آموزش برای پیشگیری از کرونا قرار گرفته ‌انددر ضمن برای کمک به پویش «در خانه بمانیم» ارسال بیش از 40 هزار پیامک آموزشی برای هموطنان عزیز، انتشار بیش از صدها محتوا در فضای مجازی و همچنین افزون بر 10 هزار بروشور آموزشی میان مردم توزیع شده است.

اصلانی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی سازمان بسیج حضور اعضای سازمان در بیمارستان ‌ها، اهدای گل به کادر درمان و تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت است.

وی در ادامه از تولید بازی ‌های مجازی برای کودکان در ایام قرنطینه خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلی مهدهای قرآنی سازمان بسیج زنان اقدام به تولید یک اپلیکیشن حاوی بازی ‌های مجازی مناسب گروه ‌های مختلف سنی کودکان کرده از اینرو مادران می‌توانند با دانلود این اپلیکیشن به سرگرم کردن کودکان خود در این ایام بپردازند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه در این ایام توسل به اهل بیت (ع) و دعا می‌تواند منجر به رفع هرچه زودتر این بلا شود، گفت: سازمان به همین منظور اقدام به برگزاری مراسم ‌های متعدد معنوی کرده است.

وی افزود: برگزاری قرارهای معنوی در فضای مجازی، طرح ختم‌صلوات، ختم قرآن، ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه، برگزاری مراسم ‌های قرائت زیارت عاشورا و غیره از جمله این اقدامات است.

اصلانی یادآورشد: اقدامات و تلاش های بسیج جامعه زنان کشور برای مقابله با کرونا تا پایان این بیماری ادامه دارد و بانوان بسیجی در کنار مردم تا حد توان تلاش خواهند کرد.