رشد ۱۹ درصدی صادرات پسته ایران به اروپا/ مغز پسته ایران پرطرفدارتر از آمریکا
10 شهریور 1397
صادرات سموم کشاورزی یک شبه ممنوع شد
10 شهریور 1397

تولید داخل روح اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری تسنیم شنبه 10 شهریور 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ایروانی در مصاحبه با رادیو ضمن تبریک عید سعید غدیر افزود: مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت بیانات مهمی به خصوص راجع به اقتصاد کشور ایراد فرمودند.

وی همچنین اظهارداشت: استحکام اقتصاد ملی و مقابله با اعمال هرنوع محدودیت از سوی دشمنان و توانمند سازی اقتصادی و رشد و پیشرفت کشور از جمله محورهای مهم بیانات معظم له در این دیدار بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تاکید محوری مقام معظم رهبری در دیدار مزبور اقتصاد مقاومتی بود و در این چهار چوب مولفه های مدنظر را بیان فرمودند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می شود که ضمن استحکام و برخورداری از رشد پایدار بتواند در برابر تکانه های داخلی و خارجی مقاومت کند.

ایروانی تصریح کرد: دنیا امروز با جنگ تجاری روز مره بین کشورها رو به روست بنابراین در این میان کشوری دست برتر خواهد داشت که دارای اقتصاد مستحکم و همینطور سیاست های فعال و واکنش سریع نسبت به جنگ ها و رقابت های تجاری داشته باشد.

وی گفت: تحقق پذیری این دو مولفه مستلزم اینکه اقتصاد مدیریت شود.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: مدیریت اقتصادی توسط دولت منظور تصدیگری نیست بلکه برداشتن گام های عملی با کار و تلاش جهادی، اصلاح و بهبودی فضای کسب و کار و در یک کلام حمایت واقعی از تولید است.

وی تصریح کرد: تجربه صد ساله اخیر اقتصاد هادر دنیا نشان می دهد تولید به خصوص در مراحل اولیه (جنینی و نوزادی) در ابعاد گوناگون نیاز به حمایت جدی دارد از اینرو ضرورت ایجاب می کند برای رونق تولید ملی دولتمردان موانع مسیر کسب و کار در جامعه را به معنای واقعی برطرف تا تولید کنندگان، صنعتگران، سرمایه گذاران و کار آفرینان بتوانند با طیب خاطر در این وادی گام بردارند.