تولیدکنندگان منتظر برجسته شدن وجه تسهیل‌گر دولت هستند

تولید خودرو و لوازم خانگی در مهرماه منفی شد + جدول
8 دی 1397
سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت ۶۶ درصد افت کرد + جدول
11 دی 1397

تولیدکنندگان منتظر برجسته شدن وجه تسهیل‌گر دولت هستند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 9 دی 97 : خبرگزاری تسنیم ، متاسفانه برخی از مدیران دولتی هنوز باور ندارند که کشور در شرایط خاص اقتصادی قرار دارد و یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه صنایع داخلی کشور از سوی بیگانگان ترتیب داده شده است.

امروز در شرایطی قرار داریم که چاره ای جز هم افزایی و هم فکری وجود ندارد و دستگاه های دولتی باید از رویکردهای مبتنی بر صرفا نظارتی خود خارج شده و به سمت ایجاد بسترهای حمایتی- نظارتی پیش برود و این کار نیز باید در اسرع وقت و به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

متاسفانه برخی از دولتمردان تصوری که از مدیریت بحران دارند، نظارت محور است و تصور می کنند که با تشدید نظارت ها به تنهایی می توانند از بحران عبور کنند، در صورتی که گذر از بحران ها نیازمند افزایش رویکردهای تسهیل گر در کنار نظارت است.

مدیران باید بدانند اگر این اتفاق نیفتد، واحدهای تولیدی خصوصاً در صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی که با سلامت مردم در ارتباط مستقیم هستند، به دلیل گرفتاری ها و تنگناهایی که در واردات و ترخیص بموقع مواد اولیه گریبانگیرشان شده، به تدریج به سمت کاهش چشم گیر ظرفیت تولید و در ادامه به سمت تعطیلی پیش خواهند رفت و به این صورت اشتغال ده ها هزار نفر به خطر خواهد افتاد.

در شرایط امروز، دولت باید تسهیل گری پیشه کند. هیچ فعال اقتصادی دنبال حذف نظارت های دولت نیست، ولی نکته اینجا است که مقررات اضافه و زائد، تولیدکنندگان را به گروگان گرفته، انرژی آن ها را به هدر داده و مانع انعطاف پذیری و تطبیق با شرایط سخت شده است.

صنایع داخلی قادر هستند که اکثر محصولات شوینده و بهداشتی مورد نیاز مردم در ایران را با بالاترین کیفیت های جهانی تولیدکنند، البته به شرط اینکه مسئولین مربوطه حمایت کنند.