بسیاری از واحدهای تولیدی با نصف ظرفیت کار می‌کنند
30 دی 1396
دولت به جای سرمایه خارجی‌ها به فکر جذب سرمایه‌های داخلی باشد
30 دی 1396

تولیدات دارویی ایران در راه بازار قرقیزستان

خبرگزاری تسنیم جمعه 29 دی 96 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ترند، در چهارچوب یادداشت تفاهم و همکاری مشترک وزارت بهداشت ایران و وزارت درمان قرقیزستان در زمینه درمان، دارو و تجهیزات پزشکی، طی هفته گذشته هیئتی از وزارت درمان قرقیزستان به ایران سفر کرد.

هیئت قرقیز در این سفر با شرایط تولید در دو کارخانه داروسازی که یکی از آنها در زمینه تولید داروهای ضد سرطان فعالیت دارد آشنا شد.

هیئت قرقیزستانی در این سفر خاطر نشان ساختند که تولید دارو و تجهیزات پزشکی در ایران در سطح کیفی بسیار بالایی قراردارد و قیمت داروها و تجهیزات پزشکی تولید شده نیز قابل قبول است. امکان تحویل محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی ایران به قرقیزستان تاثیر مثبتی در بهبود دسترسی مردم و موسسات درمانی این کشور به این محصولات خواهد داشت.

همچنین از طرف ایرانی دعوت شد تا در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی «دارو- مد اکسپو 2018» که در آوریل امسال در بیشکک برگزار خواهد شد شرکت کند و محصولات دارویی و پزشکی شرکت های ایرانی را در این نمایشگاه عرضه نماید.

در پایان این سفر مقرر شد که یک گروه کاری دوجانبه برای همکاری در زمینه فراهم سازی شرایط ورود محصولات ایرانی به بازار داروی قرقیزستان تشکیل شود.