سال به پایان رسید آیا موانع تولید رفع شد؟
28 اسفند 1395
ایران ۴۰ هزار تن برنج تایلندی خرید
28 اسفند 1395

تلاش نیوزیلند برای احیای صادرات گوشت به ایران

خبرگزاری تسنیم جمعه 27 اسفند 95 شناسه خبر 1359531 : صادر کنندگان گوشت نیوزیلند احتمالا اواخر ۲۰۱۷ خواهند توانست گوشت گوسفند به ایران صادر کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری استاف، صادر کنندگان گوشت نیوزیلند احتمالا اواخر 2017 خواهند توانست گوشت گوسفند به ایران صادر کنند. این تلاش ها در راستای احیای تجارت با ایران انجام می گیرد که در دهه 1980 میلادی، مبادلات تجاری بالایی با نیوزیلند داشت.

ناتان گای، وزیر صنایع اصلی نیوزیلند گفت، وی به تازگی از ایران بازگشته و در این سفر یک موافقتنامه دامپزشکی با ایران به امضا رسانده که مسیر را برای صادرات هموار خواهد ساخت.

پیش از این دو شرکت سیلور فرن فارمز و تیلور پترسون، در حال همکاری با شرکت های وارد کننده برای نهایی کردن صادرات گوشت به ایران بوده اند.

وزیر صنایع اصلی نیوزیلند گفت: «ایران در دهه 1980 یک بازار بسیار مهم برای نیوزیلند بود. ما قبل از توقف تجارت با ایران در دهه 1990 به دلیل کاغذ بازی و بروکراسی اداری، یک چهارم گوشت گوسفند تولیدی مان را به ایران صادر می کردیم.»

«کباب بخشی از رژیم غذایی ایرانیان است و آنها مواد غذایی ای می خواهند که ایمن باشد از جمله مواد غذایی وارداتی از کشورهایی نظیر نیوزیلند.»