تشکیل کمیته سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر تولید کالای ایرانی

مجوز واردات کالا به مناطق آزاد اثرات مخربی بر تولید خواهد گذاشت
13 اسفند 1397
ترک‌ها متقاضی انرژی ارزان ایران برای تولید مشترک هستند
16 اسفند 1397

تشکیل کمیته سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر تولید کالای ایرانی

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 14 اسفند 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، در این نشست تخصصی که مدیران سازمان گسترش و نوسازی و سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران حضور داشتند، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه ساخت داخل برخی از کالاهای وارداتی خواستار تشکیل کمیته سیاستگذاری داخلی سازی در راستای اجرای قانون استفاده حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور شد.

در این نشست تخصصی صالحی نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز حضور داشت، ضمن بررسی آخرین وضعیت اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در مجلس شورای اسلامی، اختیارات وزارت صنعت ، معدن وتجارت و تکالیف جدیدی که قانون‌گذار بعهده وزارت متبوع نهاده است، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در جریان این نشست اظهار داشت: با توجه به گستره حمایت از تولید داخلی در بخش های مختلف صنعتی ، معدنی، کشاورزی و… ایجاد یک ساختار منسجم جهت رصد برنامه دستگاه های اجرایی و پیگیری عملکرد آنها در راستای توسعه ساخت داخل ضروری به نظر می رسد.

وی برگزاری اولین نشست هم اندیشی حمایت از تولید داخلی را در این راستا عنوان کرد و گفت: با توجه به بررسی های که در این نشست صورت گرفت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع آمادگی خود را برای تدوین ساختار مناسب اعلام کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه با تشریح سایر تصمیمات اتخاذ شده تصریح‌کرد: در این نشست مقررشد در سطح وزارت صنعت ، معدن وتجارت کمیته سیاستگذاری داخلی سازی متشکل از معاونان ذی ربط وزارتخانه شکل بگیرد تا امور مربوط به سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر پروژه های ساخت داخل به صورت هدفمند صورت گیرد.

بیشتر بخوانید

اردکانیان در مصاحبه با تسنیم: همسایگان ایران برای واردات برق جایگزین بهتری از ایران ندارند/برنامه 3ساله برای بازسازی صنعت برق عراق داریم
برنامه های وزارت صنعت در حمایت از تولید ملی
تحریم‌ها به نفع صنعت پوشاک کشور تمام شد
گردش 10 درصد نقدینگی کشور در صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری