تشکیل کارگروهی برای واردات مواد اولیه/ مشکلی برای تامین پوشاک شب عید وجود ندارد

تکرار/ جنایت در پوشش منفعت تجاری / پفک با «ذرت تراریخت دامی» “نصف قیمت” تمام می‌شود
6 بهمن 1397
ایران با کنارزدن ایتالیا، تایوان و اوکراین دهمین فولادساز جهان شد + جدول
6 بهمن 1397

تشکیل کارگروهی برای واردات مواد اولیه/ مشکلی برای تامین پوشاک شب عید وجود ندارد

خبرگزاری فارس جمعه 5 بهمن 97 : مجتبی درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به کمبود مواد اولیه اظهار داشت: تولید‌کنندگان این صنف برای تولید با مشکلات زیادی از جمله کمبود مواد اولیه مواجه هستند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان تهران با بیان اینکه البته کارگروهی برای تسهیل روند واردات مواد اولیه تشکیل شده و این کارگروه تاکنون اقدامات مثبتی را انجام داده است، افزود: چهار اتحادیه پوشاک، پیراهن‌دوزان، خیاطان و کشباف و رئیس هیات امنای شرق بازار تهران عضویت این اتحادیه را بر عهده دارند.

وی با بیان این که این کارگروه زیر نظر وزارت صنعت است، گفت: رئیس سازمان صنعت استان تهران ریاست آن کارگروه را برعهده دارد و نایب رئیس اتاق اصناف تهران هم در این کارگروه عضویت دارد.

درودیان بیان داشت: برحسب نیازی که در این کارگروه مطرح است، برخی بازرگانان و تولید‌کنندگان که واردات داشته‌اند، اقدام به واردات کالا و مواد مورد نیاز صنف پوشاک و پیراهن دوزان و … می‌کنند که ممکن بخشی از آن را برای واحد تولیدی خود وارد کنند و بقیه را هم به فعالان این صنعت عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه ذکر شده دست دلالان را کوتاه کرده است، بیان داشت: اجناس وارداتی با سود متعارف که حدود 20 تا 25 درصد است و قانون تعیین کرده به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان پیراهن فروشان تهران با بیان اینکه تاکنون اقداماتی برای واردات صورت گرفته است، گفت: بخشی از کالاهای مورد نیاز تولید وارد کشور شده و بخشی هم در گمرک است.

وی اظهار داشت: مشکلی در تخصیص ارز وجود ندارد و برای واردات مواد اولیه این صنف و صنعت ارز نیمایی تعلق می‌گیرد، ضمن اینکه کارگروه مذکور از حدود 4 ماه پیش تشکیل شده است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با اشاره به اقدمات خوبی که در راستای مبارزه با قاچاق پوشاک انجام شده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز واردات این کالا اکنون صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل واردات پوشاک قاچاق کاهش یافته اما با ثبات نرخ ارز احتمال افزایش واردات قاچاق وجود دارد.

به گفته وی مناطق آزاد به درگاه واردات پوشاک قاچاق به سرزمین اصلی تبدیل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به کمبود مواد اولیه مشکلی برای تامین بازار شبد عید وجود دارد، گفت: خیر، با توجه به رکود حاکم بر بازار پوشاک در سال گذشته و امسال، انبارها مملو از کالا است و هیچ مشکلی برای تامین این بخش نیست.

وی همچنین با بیان اینکه دولتمردان باید از تولید‌کنندگان این بخش حمایت کنند، گفت: دولت ترکیه برای ورود تولید‌کنندگانش به بازار پوشاک ایران، نیمی از هزینه‌ها آنها را پردداخت می‌کرد.

دروردیان اظهار داشت: بنابراین برای حضور تولید‌کنندگان ما در بازارهای دیگر باید دولت هزینه کند.

وی اظهار داشت: عراق و سوریه فرصت‌های خوبی برای صادرات تولیدات پوشاک است، بنابراین دولت باید با برگزاری نمایشگاه در این کشور از به نمایش گذاشتن توانمندی‌های تولید‌کنندگان در این بخش حمایت کند و بازارهای بکری مانند سوریه که فرصت صادراتی خوبی برای ما به شمار می‌آید، را از دست ندهیم.