تزریق ۶۰۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی به بنگاه‌های تولیدی کشور

رتبه ۶۸ ایران در بین تولیدکنندگان طلای جهان
21 شهریور 1394
۳راهکار خروج از رکود بدون بالا رفتن تورم
22 شهریور 1394

تزریق ۶۰۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی به بنگاه‌های تولیدی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس (94/06/21 )،‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به‌ زودی نقدینگی واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور با 600 هزار میلیارد ریال تامین می‌شود.

محسن جلال پور در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران با اعضای هیات رییسه اتاق ایران در ساری سخن می‌گفت، افزود: به زودی نقدینگی واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور با 600هزار میلیارد ریال تامین می‌شود و با تزریق این مقدار نقدینگی اشتغال 400هزار نفر از واحد‌های تولیدی و صنعتی حفظ و شکوفایی مطلوبی در تولید به‌وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت برخی از بانک‌های کشور بدتر از واحد های صنعتی و تولیدی است، خاطر نشان کرد: 25درصد از منابع پولی کشور در صندوق‌ها و بانک‌هایی سپرده گذاری شده است که این موسسات مالی حسابی در بانک مرکزی ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی،‌صنایع، کشاورزی و معادن ایران با تاکید بر این نکته که باید در سامانه نظام بانکی به درستی عمل کنیم تا اقتصاد کشور به ریل اصلی خود بازگشت کند، ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی تنها راه حل نجات اقتصاد ایران است و این مقوله در دولت تدبیر و امید به درستی درک شد.

جلال پور شرایط امروز اقتصاد ایران را بسیار پیچیده توصیف کرد و در عین حال گفت: امروز امیدواری خوبی در کشور به‌وجود آمده است، به‌طوری که شاهد پذیرش هیات‌های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط بازگشت اقتصاد ایران به ریل درست رونق اقتصادی و تولیدی به‌وجود آمده است، ادامه داد: باید در بازگشت از راه به اشتباه طی شده سال های پس از انقلاب اسلامی را با تحمل و همکاری بین مدیران و مردم را که دولت تدبیر و امید به آن رسیده را برگردیم.

جلال پور به درآمد 800 میلیارد دلاری فروش نفت و خصوصی سازی در دولت نهم و دهم اشاره و گفت: نتیجه این درآمد بدهی سنگین و تحویل کارگاهی متروکه با بیش از 400هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام برای دولت یازدهم است.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امروز دانشگاهیان برای انجام تحقیقات باید پشت در مدیران واحد های صنعتی و تولیدی قرار بگیرند و نتایج تحقیقات را در جامعه عملیاتی کنند.

رییس اتاق بازرگانی ایران به همراه اعضای هیات رییسه و چند تن از روسای اتاق بازرگانی استان های کشور در سفر امروز به استان مازندران از بندرامیر آباد، صنایع چوب و کاغذ و پرورش ماهیان خاویاری دیدن کرد.