تخلیه بی سابقه همزمان ۱۷ فروند کشتی کالای اساسی در بنادر کشور

تجارت ۳۳ میلیارد دلاری ایران با همسایگان در ۸ ماهه امسال
4 دی 1400
اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی باعث رشد بیش از ۱۵۰درصد قیمت برخی کالاها شد
4 دی 1400

تخلیه بی سابقه همزمان ۱۷ فروند کشتی کالای اساسی در بنادر کشور

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 28 آذر 1400 : مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از تخلیه همزمان ۱۷ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بنادر ایران خبر داد و گفت: تخلیه این تعداد کشتی در کشور بی‌سابقه است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر صفایی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در پاسخ به پرسش تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر به طور همزمان 17کشتی حامل کالای اساسی در بنادر کشور در حال تخلیه و بارگیری کالای اساسی هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت این کشتی‌ها 75 هزار تن است ادامه داد: تخلیه، بارگیری و توزیع این کالاها به طور شبانه‌روزی با استفاده از سیستم حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای توزیع این میزان کالای اساسی به 75 هزار دستگاه کامیون نیاز داریم تصریح کرد: کمتر زمانی در کشور را داشته‌ایم که به طور همزمان 17 کشتی در حال تخلیه کالای اساسی باشند.

صفایی با اعلام اینکه هیچ نگرانی بابت تامین کالای اساسی نداریم، گفت: امسال تخلیه و بارگیری کالای اساسی نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته که بیشترین واردات کالاهای اساسی از بندر امام خمینی صورت گرفته است.