تحریم‌های اقتصادی فرصتی برای حمایت از کالای ایرانی است

دولت بیش از این بر سر راه توسعه صادرات سد نشود
6 تیر 1397
سال گذشته ۴ میلیارد دلار کالای ممنوعه وارد کشور شد/ واردات ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک + جدول
6 تیر 1397

تحریم‌های اقتصادی فرصتی برای حمایت از کالای ایرانی است

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 5 تیر 97 : به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی،وزیرکار با حضور در مراسم دوره آموزشی بین المللی آکادمی مشاغل سبز  با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدنه اجرایی دولت از زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم حفاظت می کند گفت:حمایت از کالای ایرانی و اشتغال مبتنی بر تولید ایرانی و اشتغال و اتکای نزدیک تر به اقتصاد سبز در جهت افزایش رضایت اجتماعی در بدنه اجرایی دولت پیگیری می شود گفت:  قطعا امروزه «توسعه» به معنای شادی، نشاط و رضایت مردم است که با نوع مشاغل سبز نسبت بیشتری دارد و ناگزیریم جهت گیری های بنیادی را به سمت اقتصاد سبز صنعت گذاری کنیم که سود حاصل از اقتصاد سبز، سود اجتماعی و بین نسلی است.

ربیعی با بیان اینکه برای دستیابی به اقتصاد سبز باید کارآفرینان سبز با شاخص ها و مزیت های اجتماعی تعریف شوند، افزود: اقتصاد سبز نیازمند زیرساخت های فکری و فرهنگی متناسب با این اقتصاد است. مطابق نفع جمعی باید به سمتی حرکت کنیم که منفعت جمعی در راستای اقتصاد سبز باشد،در شرایط تحریم فرصت مناسبی برای حمایت از تولید و اشتغال توسعه محور پیش آمده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مشکلات اخیر اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت تمام تلاش خود را در زمینه حفاظت از زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم به خرج می دهد و در زمینه اشتغال نیز، با تکیه بر تولید و توان داخل تلاش می کنیم یک میلیون شغل هدف گذاری شده در سال 97 تحقق یابد.

ربیعی همچنین به رفتار  رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: در دوران اخیر و با رفتار رئیس جمهور آمریکا، رابطه معکوس بین انسانیت و سیاست شدیدتر شده و امروز وی یک ماکیاول تمام عیار است. فشارهای زیادی از جانب برخی کشورها به کشور ما وارد شده، با این حال دولت از زندگی اجتماعی توده های مردم در برابر این فشارها محافظت خواهد کرد و در این برهه، پایداری اقتصادی یک ضرورت است.

ربیعی بیان کرد: تحریم ها در عین حال فرصت مناسبی است تا اقتصادی بسازیم که با حمایت از کالای ایرانی و اشتغال مبتنی بر تولید، رضایت اجتماعی را با ایستادن بر روی پای خود به دست آوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره برنامه اشتغال روستایی و عشایری گفت: این برنامه ملی که از سال گذشته مبتنی بر شناسایی ظرفیت های استانی و مناطق مرزی آغاز شده، با اشتغال سبز گره خورده است و زنجیره کردن بخش های اقتصادی از جمله برنامه های این وزارتخانه محسوب می شود که با همکاری نهادهای مختلف و مرتبط در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان محیط زیست سامانه اقتصاد سبز را راه اندازی کردیم گفت:قطعاً جهت گیری های جدید در حوزه کارآفرینی در راستای «کارآفرینی و اقتصاد سبز» انجام خواهد شد.