بیش از 70 برابر آمار رسمی کفش قاچاق به ایران وارد می‌شود

مصوبه جدید هیأت دولت واردات قاچاق را آزاد می‌کند/ دانه‌درشت‌های قاچاق توسط دولت معاف شده‌اند
23 بهمن 1395
امضای قراردادهای تجاری در منزل شخصی سفیر سوئد در تهران!
25 بهمن 1395

بیش از 70 برابر آمار رسمی کفش قاچاق به ایران وارد می‌شود

خبرگزاری فارس یکشنبه 24 بهمن 95 : عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان تجارت جهانی در سال‌های 92 تا 94 میانگین صادرات کفش به ایران سالانه 352 میلیون دلار بوده، گفت: این در حالی است که براساس آمار گمرک میانگین واردات کفش به ایران 5 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس علی لشگری امروز در بیست و یکمین جلسه هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق ایران با اشاره به کمپین کفش ایرانی در تبریز گفت: ما به این اقدام فروشگاه‌های عرضه کفش ایرانی در تبریز افتخار می‌کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنعت چرم، کفش و نساجی جزو صنایع اشتغال‌زا هستند، بیان داشت: در برنامه‌های پنج‌ساله قبل و بعد از انقلاب اگرچه گاهی رشد 3 تا 5 درصدی تجربه شده است اما این برنامه‌ها منجر به اشتغال نشده است.

وی با اشاره به صادرات کفش به ایران گفت: براساس آمار گمرک میانگین صادرات کفش به کشور در سال‌های 92، 93 و 94 سالانه 5 میلیون دلار بوده است در حالی که براساس آمار سازمان تجارت جهانی میانگین صادرات کفش به ایران در این سه سال، سالانه 352 میلیون دلار بوده است.

لشگری بیان داشت: براساس این دو آمار بین آنچه که واردات قانونی بوده و آنچه که به ایران کفش صادر شده یک اختلاف بیش از 70 برابری وجود دارد.