١١ محصول ایران‌خودرو هم گران می‌شود + لیست قیمت‌های جدید
6 شهریور 1396
قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی بین ایران و کره جنوبی امضا شد
6 شهریور 1396

برنامه های صنعت فرش در اجرا لنگ می‌زند

خبرگزاری تسنیم جمعه 3 شهریور 96 شناسه خبر 1501115 : مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران گفت: برنامه های جامع و راهبردی هنر – صنعت فرش کشور تدوین شده ولی این برنامه ها به دلائل مختلف از جمله نبود سیاست های در جهت اجرا و کمبود اعتبار در عمل به مرحله اجرا در نمی آید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضا عابد در مصاحبه با رادیو با تاکید بر اجرای برنامه های جامع و راهبردی هنر – صنعت فرش ایران افزود: راهکارهای مناسبی مانند حمایت از بافندگان، تولیدکنندگان، روند سفارش پذیری، به روز رسانی طرح و نقش، تبلیغات فرش، جوائز صادراتی و بسیاری موارد دیگر در این برنامه ها پیش بینی شده است.

وی همچنین اظهارداشت: برنامه ریزی ها در حوزه صنعت فرش کشور باید با ضمانت های اجرایی همراه باشد تا همگان شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشند.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران ضمن اشاره به بحث تبلیغات فرش در خارج از کشور نیز گفت: با توجه به اختصاص بودجه از سوی دولت به موضوع مورد نظر و همینطور هماهنگی های صورت گرفته با شرکت های مجرب جهت تبلیغات در بازارهای خارجی متاسفانه مجری در مرحله اجرا با بن بست های مقرراتی برخورد کرده و در عمل این بحث ابتر مانده است.

وی در ادامه تبلیغات را لازمه بازاریابی و رونق صادرات فرش ایرانی دانست و افزود: این صنعت ضمن ارزآوری می تواند در زمینه های اشتغال افزایی، کاهش ضریب نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در کشور نقش آفرین باشد.