بانک‌های انگلیسی مایل به از سرگیری مبادلات مالی با ایران نیستند

دولت در تعیین نرخ حقوق به سطح معیشت کارگران توجه نکرد/ ترکیب شورای عالی کار ناعادلانه است
28 اسفند 1395
سال به پایان رسید آیا موانع تولید رفع شد؟
28 اسفند 1395

بانک‌های انگلیسی مایل به از سرگیری مبادلات مالی با ایران نیستند

خبرگزاری تسنیم جمعه 27 اسفند 95 شناسه خبر 1359488 : وزیر تجارت انگلیس با بیان این که سیستم بانکی انگلیس، هنوز مایل به از سر گرفتن مبادلات مالی با بنگاه های اقتصادی ایران نیست گفت: وزارتخانه متبوعش را مامور کرده تا راه های عادی سازی «کانال های موثر پرداخت» با ایران را بررسی کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس در سخنانی که در نشست کمیته روابط بین الملل مجلس عوام انگلیس ایراد شد اظهار داشت، وی وزارتخانه متبوعش را مامور کرده تا راه های عادی سازی «کانال های موثر پرداخت» با ایران را بررسی کند تا تلاش نماید فرصت های تجارت جدید با این کشور را بگشاید.

انگلیس به دنبال روابط تجاری جدید و عمیق تر با کشورهای خارج از اتحادیه اروپاست تا موضع خود درا در مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا تقویت کند. بدین منظور، لندن، کشورهای منطقه خاورمیانه را به عنوان اهداف تجاری خود قرار داده است.

فاکس افزود، وی انتظار دارد یافته های گزارشی را که قرار است درباره ایران تهیه شود را اواخر ماه جاری ملادی دریافت کند.

وی در ادامه اظهار داشت، سیستم بانکی انگلیس، هنوز مایل به از سر گرفتن مبادلات مالی با بنگاه های اقتصادی ایران نیست. از این رو، برای افزایش روابط تجاری دو کشور، دولت انگلیس، باید موانع بانکی و کمبود کانال های مالی با ایران را حل کند.

فاکس گفت، تا زمانی که کانال های مالی بین بانک های دو کشور برقرار نشود، نمی توانیم به طور کامل از مزیت های برجام منتفع شویم.