ایران با یک شرکت اسپانیایی قرارداد تولید لوله های نفتی امضا کرد

تورم ۲ رقمی از خرداد امسال بازمی‌گردد
6 خرداد 1396
ادعای عجیب نوبخت/ تمام شاخص‌های اقتصادی در ۴ سال گذشته مثبت بود
6 خرداد 1396

ایران با یک شرکت اسپانیایی قرارداد تولید لوله های نفتی امضا کرد

خبرگزاری تسنیم جمعه 5 خرداد 96 شناسه خبر 1419802 : ایران قراردادی به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار (۵۵۰ میلیون یورو) با یک کنسرسیوم ایرانی- اسپانیایی امضا کرده که به موجب آن این گروه لوله های مورد نیاز صنعت نفت ایران را تامین خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، ایران قراردادی به ارزش 615 میلیون دلار (550 میلیون یورو) با یک کنسرسیوم ایرانی- اسپانیایی امضا کرده که به موجب آن این گروه لوله های مورد نیاز صنعت نفت ایران را تامین خواهد کرد.

این اولین قرارداد مهمی است که پس از انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران در صنعت نفت منعقد می شود. این کنسرسیوم که شامل شرکت توباککس اسپانیا و شرکت فولاد اصفهان ایران است، لوله هایی از جنس یک نوع آلیاژ مقام در برابر خوردگی تولید خواهد کرد که در طی 3 سال در یک شبکه خط لوله 600 کیلومتری به کار گرفته خواهند شد.

بر اساس این بیانیه، این لوله ها با استفاده از فن آوری شرکت جی اف ای استیل ژاپن تولید خواهند شد و دانش فنی تولید این لوله ها در نهایت به ایران انتقال خواهد یافت.

بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای این قرارداد گفت، وی «از اینکه قراردادی به ارزش بیش از 550 میلیون یورو به امضا رسیده، خشنود» است.

زنگنه افزود: «تولید کننده ایرانی خوشحال تر از ماست و شاید شریک خارجی ما امروز خوشحال تر از همه است که توانسته حضور خود در یک بازار بلند مدت » در ایران را تضمین کند.

وزیر نفت ایران گفت، در طول سال های تحریم، صنعت نفت ایران با کمبود شدید لوله مواجه بود و اگر تحریم ها پابرجا می ماند «ما امروز قادر به تولید آنها نبودیم.»

آنتونیو رافائل، معاون مدیرعامل شرکت توباککس گفت: «من فکر می کنم این بزرگترین مناقصه ای است که ما در طی سال های طولانی در این صنعت حضور داشته ایم…مدیریت این مناقصه بسیار حرفه ای بوده است.»

ایران بعد از لغو تحریم ها در ژانویه 2016 تلاش دارد تا صنعت نفت خود را احیا نماید. ایران روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر می کند که بیش از 30 درصد درآمد بودجه سالانه این کشور را تامین می نماید.