الزام سازمان‌های تابعه وزارت کار به خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از کارگران سراسر کشور (94/2/9)
9 اردیبهشت 1394
تامین سرمایه در گردش تولید اولویت امسال بانک مرکزی است
10 اردیبهشت 1394

الزام سازمان‌های تابعه وزارت کار به خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت تهیه و خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل بخشنامه‌ای به کلیه سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ بخشنامه‌ای به کلیه سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه جهت‌گیری تهیه و خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل را تعیین کرد.

پیرو دیدار صمیمی کارگران و  مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رهبر معظم انقلاب، و تأکیدات معظم‌له مبنی بر استفاده دستگاه‌های دولتی از تولیدات داخلی، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ بخشنامه‌ای به کلیه سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه جهت‌گیری تهیه و خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخلی  را تعیین کرد.

متن کامل بخشنامه به این شرح است:
حسب الامر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، در دیدار صمیمی کارگران و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورخ 9 اردیبهشت 1394 مبنی بر الزام دولت در جهت‌گیری تهیه و خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخل، بدین وسیله موارد زیر ابلاغ می‌گردد.

1 ــ رؤسای سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه موظفند کمیته‌ای را به‌منظور بررسی خریدهای  خارجی تشکیل دهند تا ضمن بررسی ضرورت و عدم‌وجود تکنولوژی کالای مشابه داخلی، امکان جایگزینی و امکان ساخت داخل را بررسی نمایند.

2 ــ کمیته مذکور لیست خریدهای خارجی در مجموعه‌های تابعه را جمع‌آوری و تصمیم مناسب را اتخاذ خواهند نمود.

3 ــ ضروری است ظرف دو ماه نتایج اقدامات به عمل آمده گزارش شود و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه به‌عهده رؤسای سازمان‌ها و صندوق‌ها می‌باشد.

منبع : خبرگزاری تسنیم