الزامات تحقق جهش تولید/ برخورد با کسب و کارهای کاذب رقیب تولید/ مجلس یازدهم روی تولید تمرکز خواهد کرد

امضای تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان ریلی
29 اسفند 1398
سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران
8 فروردین 1399

الزامات تحقق جهش تولید/ برخورد با کسب و کارهای کاذب رقیب تولید/ مجلس یازدهم روی تولید تمرکز خواهد کرد

خبرگزاری تسنیم شنبه 2 فروردین 99 : مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در 10 سال اخیر مسئله اصلی کشور جنگ اقتصادی تحمیلی بوده است و این موضوع با فراز و نشیب هایی ادامه داشته است گفت:  ثمره این جنگ اقتصادی نیز روی تورم، اشتغال پایین و چالش‌های مالی و بودجه دولت نمود پیدا کرده است.

منتخب مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه راهکار کلی برای مقابله با شرایط فعلی اتکا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: در چند سال اخیر رهبر انقلاب به صورت ویژه روی موضوع تولید تمرکز کرده‌اند و رونق تولید و جهش تولید خروجی تمرکز ایشان بر موضوع تولید بوده است.

طغیانی با بیان اینکه توجه به تولید هم مسئله اشتغال را حل می کند و هم تورم را تسکین می دهد گفت: برنامه کلان مجلس یازدهم تمرکز روی کلید واژه تولید خواهد بود.

وی افزود، اولاً مجلس بایستی در شناسایی موانع تولید پیش قدم باشد و در ثانی باید اقدامات به گونه‌ای ریل گذاری شود تا برای رقبای تولید و کسب و کارهای کاذب اقتصادی حاشیه امنی وجود نداشته باشد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در بازارهایی مانند خودرو ارز مسکن و طلا شاهد رونق دلالی هستیم و این موضوع به شدت برای تولید و تولید کننده مخرب است، تاکید کرد: متاسفانه در شرایط فعلی تولید کننده با انواع و اقسام موانع از مرحله اخذ مجوز تا مرحله پرداخت مالیات مواجه است.

طغیانی در خاتمه پیشنهاد کرد برای تحقق سیاست جهت تولید بایستی سرمایه‌گذاری مولد مورد توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.