اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی وزیر اقتصاد دولت دوازدهم باشد

نوآوری؛ حلقه مفقوده توسعه صنعت در ایران
11 مرداد 1396
رونمایی از دخالت نعمت‌زاده در قیمت‌گذاری سنگ‌آهن
16 مرداد 1396

اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی وزیر اقتصاد دولت دوازدهم باشد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 11 مرداد 96 شناسه خبر 1481252 : عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور ایجاب می کند که وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی، اصل ۴۴ قانون اساسی، تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را در اولویت کاری خود قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا فولادگر در مصاحبه با رادیو گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور ایجاب می کند که وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی، اصل 44 قانون اساسی، تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و اشتغال، اصلاح ساختار و قوانین نظام بانکی را از دیگر  اولویت های کاری وزیر اقتصاد دولت آینده دانست و افزود: دولت دوازدهم باید توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.

وی همچنین اظهارداشت: دولت آینده برای دستیابی به اهداف و سیاست های کلی نظام در تمامی حوزه ها به ویژه اقتصادی نیازمند افراد متخصص، متعهد، با انگیزه و روحیه جهادی است.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی انطباق سیستم بانکی با مبانی اقتصاد اسلامی و سیاست های کلی نظام را از برنامه های کاری مهم وزیر اقتصاد دولت دوازدهم یاد کرد و گفت: برنامه های تیم اقتصادی دولت باید به نحوی چیده شود تا نظام بانکی بیشتر از گذشته در خدمت تولید و اشتغال مملکت باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت اجرایی دولت در مجموع باید برنامه محور باشد، افزود: توجه به این اصل مهم رمز موفقیت درهمه عرصه ها به خصوص حوزه اقتصادی است.

فولادگر حمایت از تولید ملی را از دیگر برنامه های اساسی وزیر اقتصاد دولت آینده برشمرد و یادآورشد: حمایت در این حوزه مشتمل بر دو گروه است. نخست «تقویت شرایط رقابت پذیری مانند حمایت مالیاتی، بیمه ای، بانکی و …» و دیگری «رفع موانع تولید مانند مقررات زدایی، بهبود فضای کسب و کار و…» است.