افزایش ۱۲.۵ تا ۲۵ درصدی قیمت آب‌میوه در ابتدای سال۹۶ + عکس

ابلاغ بخشنامه حمایت از تولید داخل به گمرکات با ۱ سال تاخیر/ وزارت صنعت نام شرکت‌ها را نداد
23 فروردین 1396
هند بر واردات یک محصول پتروشیمی از ایران تعرفه ضد دامپینگ اعمال کرد
26 فروردین 1396

افزایش ۱۲.۵ تا ۲۵ درصدی قیمت آب‌میوه در ابتدای سال۹۶ + عکس

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 23 فروردین 96 شناسه خبر 1376576 :

قیمت آب‌میوه و شربت‌های میوه برخی از برندها در ابتدایی‌ترین روزهای سال جاری افزایش ۱۲.۵ تا ۲۵ درصدی یافت؛ به‌طوری که هر آب‌میوه ۲۰۰ میلی‌لیتری یک برند پرفروش از هزار و ۲۰۰ تومان به هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، در ابتدایی‌ترین روزهای سال جاری قیمت آب‌میوه بسته‌بندی شده و شربت میوه 2 برند پرفروش صنایع غذایی کشور به‌ترتیب 12 و نیم درصد و 25 درصد به‌یک‌باره افزایش یافت.

بر این اساس قیمت هر آب‌میوه 200 میلی‌لیتر این برند از هزار و 200 تومان به هزار و 500 تومان و هر شربت میوه 600 سی‌سی از 8 هزار تومان سال گذشته به 9 هزار تومان در سال جاری قیمت‌گذاری شده است.

بنابراین گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سال جاری با صدور اطلاعیه‌ای درباره افزایش قیمت برخی کالاها اظهار داشت: «بدین وسیله از مردم درخواست می‌شود در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در این زمینه در بخش عرضه و فروش، موضوع را جهت رسیدگی سریع به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از طریق شماره تلفن 124 در سراسر کشور اعلام نمایند.

به کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه‌کنندگان اعلام می‌شود که هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و با متخلفین بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، قانون نظام صنفی و سایر قوانین مرتبط برخورد خواهد شد».

این گزارش می‌افزاید: بعد از افزایش نرخ شیر، قیمت هر خامه 2 هزار و 500 تومانی (200 گرم با چربی 30 درصد) یک برند پرفروش با حدود 17 درصد افزایش قیمت به 3 هزار تومان رسید و حال نیز قیمت آب‌میوه و شربت میوه نیز افزایش 12 و نیم درصدی تا 25 درصدی یافت؛ از طرفی نیز شاهد تداوم گران‌فروشی گوشت گوسفندی و برنج ایرانی در بازار مصرف هستیم.

بر اساس اینکه سازمان حمایت هرگونه افزایش قیمت را منوط به مجوز کرده است باید منتظر ماند و دید افزایش‌های قیمت اخیر نیز بدون مجوز بوده یا با هماهنگی‌های لازم این سازمان در آستانه سال جدید و چند ماه مانده به فصل گرم صورت گرفته است.

فروشنده فروشگاهی در غرب تهران در این‌ باره می‌گوید: قیمت بیشتر آب‌میوه‌ها در سال جاری افزایش یافته است به‌طوری که اکنون این محصولات حتی نرخی بالاتر از انواع شیر با میوه و کاکائو پیدا کرده‌اند.