«گرانی سرسام‎آور» که پتروشیمی‎ها بر مردم ایران تحمیل کردند
7 مهر 1397
کارآفرینان خودآگاه چه کسانی هستند + اینفوگرافیک
7 مهر 1397

افتتاح ۲ مجتمع تولید باتری‌های پیشرفته

خبرگزاری تسنیم جمعه 6 مهر 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، 2 مجتمع بزرگ طراحی و تولید انبوه باتری‌های صنعتی و خودرویی پیشرفته نسل جدید و 11 محصول راهبردی جدید ذخیره سازی‌های پیشرفته نظامی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امروز در سازمان توسعه منابع انرژی این وزارتخانه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال 97 از جانب مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: افتتاح خطوط تولید باتری های نسل جدید پیشرفته صنعتی و نظامی مصداق بارزی از تحقق جهادی اقتصاد مقاومتی و رفع وابستگی به خارج از کشور و تکیه بر توان داخلی از جانب فرزندان متعهد و متخصص صنعت دفاعی در مجموعه وزارت دفاع است.

وی ضمن بازدید از همه خطوط و تجهیزات در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع توان علمی و عملی کارشناسان این مجموعه را در رفع گلوگاه های علمی و فناورانه و مدیریت انقلابی ستود و مثبت ارزیابی کرد.

طرح صنعتی امام رضا (ع) در همین چارچوب به منظور خودکفایی و تأمین نیاز کشور به باتری های پیشرفته خودرویی و دستیابی به بازارهای صادراتی، در 2400 سرفصل اصلی در مدت 16 ماه در مساحت 42 هزار مترمربع زمینه اشتغال مستقیم برای صدها نفر را فراهم کرده است.

همچنین طرح بشارت برای تولید باتری های صنعتی با مصارف حوزه های فناورانه و صنعتی در زیربنای 6000 مترمربع و با استفاده از آخرین فناوری های داخلی و بومی در مدت 9 ماه زمینه اشتغال ده ها نفر و خودکفایی باتری های سایز کوچک را فراهم کرده است.

در این مجتمع ها با دستیابی به فناوری های برتر در زمینه ساخت نسل جدید باتری عملاً توان تولید سالیانه بیش از 6 میلیون دستگاه انواع باتری های خودرویی و یک میلیون دستگاه انواع باتری های سیلد کوچک ویژه مصارف نظامی، سیستم های مخابراتی و اطلاعاتی و حمل و نقل نظامی و تأمین اضطراری انرژی (یو پی اس) فراهم شده است.

همچنین طراحی، تولید و عرضه بالغ بر 22 نوع محصول جدید، کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره وری مواد اولیه، برخورداری از پیشرفته ترین دانش فنی و حداکثر استفاده از ساخت داخل شامل 190 دستگاه و تجهیز اصلی برای نخستین بار در کشور از دیگر ویژگی های این مجتمع هاست.