افتتاح کارخانه تولید رول کاغذ حرارتی تمام ایرانی

ECU خودروها داخلی‌سازی شد
5 مرداد 1398
دولت با صنعت پوشاک می تواند بیکاری را صفر کند/عراق و سوریه فرصت بزرگ رونق نساجی ایران
5 مرداد 1398

افتتاح کارخانه تولید رول کاغذ حرارتی تمام ایرانی

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 2 مرداد 98 : به گزارش خبرگزاری تسنیم،کارخانه تولید رول کاغذ حرارتی با تجهیزات پیشرفته اتوماتیک ایرانی درشهرک صنعتی سپهر نظرآباد افتتاح شد.

این مجموعه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز به کار کرده است با هدف تامین کاغذهای رول حرارتی بازار ایران در شرایط بحرانی فعلی بازار کاغذ راه اندازی شده است. محصول این کارخانه به عنوان کاغذ مورد استفاده در عابربانک‌ها، دستگاه های پوز و رسید خرید در فروشگاه‌ها در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

در ماه‌های اخیر نوسانات بازار ارز و افزایش چشمگیر قیمت کاغذ وارداتی و کمبود کاغذ رول حرارتی استاندارد در بازار، صاحبان کسب‌و‌کارها را مجبور کرده که اندازه کاغذ رسیدها را به نصف تقلیل دهند.

ساخت این مجموعه 1 سال و 5 ماه به طول انجامیده و در تجهیز آن تلاش شده به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور از دستگاه‌های مکانیزه تمام ایرانی استفاده شود. همچنین مدیران این کارخانه می‌گویند خط تولید و ظرفیت جوری برنامه‌ریزی شده است که در مقایسه با نمونه‌های دیگر داخلی و خارجی کمترین میزان ضایعات کاغذ را به همراه داشته باشد. با افتتاح کارخانه رول کاغذ حرارتی در نظرآباد کرج تا پایان سال جاری برای حدود 50 نفر اشتغال زایی خواهد شد. نیروهایی که اکثرا از کارگران بومی انتخاب می‌شوند.

این کارخانه که با دستگاه‌های تمام اتوماتیک تجهیز شده ظرفیت تولید 360 تن رول کاغذ در سال دارد که این میزان با افزایش ظرفیت دستگاه‌های موجود به زودی به هزار تن خواهد رسید.

روز گذشته با حضور رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر، امام جمعه شهرستان نظرآباد، رییس اداره کار شهرستان و فرمانده نیروی انتظامی منطقه  این واحد در مساحتی بالغ بر 4 هزار متر افتتاح شد.