گردش حساب میلیاردی قاچاقچیان لوازم خانگی بلای جان تولید شد
27 آبان 1402
صادرات ۱ میلیارد دلاری از دست رفت!
27 آبان 1402

آغاز تولید خودروهای برقی در کشور از سال ۱۴۰۴

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 24 آبان 1402 : معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت از تداوم واردات خودرو‌های برقی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت بعد از آن محصولات برقی داخلی تجاری‌سازی و عرضه می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، منوچهر منطقی با بیان این‌که برنامه واردات خودرو‌های برقی حداکثر تا پایان سال 1403 ادامه می‌یابد و بعد از آن محصولات برقی داخلی، تجاری‌سازی و عرضه می‌شوند گفت: برای اینکه تنوع محصولات برقی در کشور افزایش یابد و مشتریان حق انتخاب داشته باشند، ابتدا کار را با واردات خودروهای برقی آغاز کردیم اما به‌موازات آن بنا شد واردکننده‌ها به بحث انتقال فناوری هم توجه کنند به‌طوری که بتوانند با همکاری کشور مبدأ، تولید مشترک داشته باشند.

وی ادامه داد: روند برقی‌سازی خودروها از ده سال پیش در کشور آغاز شده است و برای همین ما امروز نمونه‌هایی از خودروهای برقی کاملاً داخلی داریم که باید به تولید انبوه برسند.

منطقی با اشاره به رشد تولید خودرو از ابتدای سال جاری گفت: امسال 2  خودروساز بزرگ داخلی حدود 14 درصد و خودروسازان مونتاژی حدود 70 درصد رشد تولید داشتند، ضمن اینکه واردات هم در حال افزایش است و با ورود خودروهای کارکرده نیز بازار متعادل خواهد شد.