آغاز به کار ۱۵۰ واحد تولیدی فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی آق‌قلا

رکوردزنی آمریکا در کسری تراز تجاری ۲۰۱۸ / ۳ برابرشدن واردات ایران از آمریکا
17 فروردین 1398
لزوم توجه به نابسامانی بنگاه های تولیدی در سال رونق تولید
19 فروردین 1398

آغاز به کار ۱۵۰ واحد تولیدی فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی آق‌قلا

خبرگزاری تسنیم شنبه 17 فروردین 98 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینقلی قوانلو با اعلام اینکه چهار شهرستان استان گلستان گرفتار سیل شدند، اظهارداشت: خوشبختانه 3 شهرستان در اقدامات اولیه و با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که از قبل انجام شده بود، از لحاظ صنعتی خسارت چندانی ندیدند. اما شهرستان آق‌قلا که بزرگترین شهرک صنعتی ما در آن قرار دارد، دچار آسیب فراوانی شد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی آق‌قلا 215 واحد تولیدی و 185 واحد تولیدی فعال داشت، افزود: هر سه فاز این شهرک درگیر سیل و از دوم فروردین دچار آبگرفتگی شد. از چهارم فروردین به‌ترتیب ورودی آب به فازهای یک و دو را قطع کردیم و ششم فروردین این دو فاز به‌طور کامل خشک شدند. پس از تأیید ایمنی، برق‌ها را وصل کردیم و تقریباً تا دهم برق تمام واحدهای فاز یک و دو وصل شد. آب این دو فاز هم سیزدهم فروردین وصل شد. زمانی که برق‌ها وصل شد، واحدهایی که نیاز به آب نداشتند، شروع به کار کردند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با ابراز اینکه “جلوگیری از ورود آب به فاز 3 را از سیزدهم فروردین آغاز کرده‌ایم”، عنوان کرد: این فاز خسارت بسیاری دیده و حجم آب ورودی به آن بسیار زیاد است. امیدواریم با اقداماتی که تاکنون انجام شده است تا دو روز آینده ورود آب به این فاز قطع شود. اگر بتوانیم تا دو روز آینده ورود آب به فاز 3 را قطع کنیم تا 5 روز آینده این فاز هم خشک می‌شود. 35 واحد فعال در این فاز داشتیم که البته با خشک شدن آن هم به‌دلیل خسارتی که وارد شده، تمام واحدها نمی‌توانند به چرخه تولید بازگردند.

آغاز به کار واحدهای صنفی در آق‌قلا

قوانلو با اظهار اینکه در بخش تجاری حدود 1200 واحد دچار آب‌گرفتگی شدند که عمده آن‌ها در شهرستان آق‌قلا بودند، عنوان کرد: آق‌قلا هم‌اکنون حدود 20 درصد آبگرفتگی دارد. با خروج آب واحدهای صنفی با همان خسارت‌هایی که دیده‌اند، در حال فروش هستند و کار و زندگی جریان دارد.
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی شهرستان‌های گمیشان و بندر ترکمن آسیب زیادی ندیده‌اند، تصریح کرد: در این شهرستان‌ها حدود 30 واحد صنفی خسارت دیده‌اند. خسارت‌ها برآورد و به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و ستاد بحران استان اعلام شده است. بخشی از تصمیمات برای کمک به این واحدها در جلسه قبل هیئت وزیران و بخشی هم فردا گرفته می‌شود.

اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات 4درصدی به بافندگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در خصوص آسیب سیل به بافندگان این استان عنوان کرد: حدود 10 هزار بافنده گرفتار سیل شدند و 5 هزار دار قالی و مواد اولیه در آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان زیر آب رفتند که امیدواریم با کمک دولت دوباره به چرخه تولید بافت بازگردند.
وی ادامه داد: برای کمک به بافندگان قرار شد کمک‌های بلاعوض انجام و تسهیلات 4درصدی برای تهیه دار قالی و مواد اولیه پرداخت شود تا بافندگان به چرخه کار و زندگی بازگردند.

بیشتر بخوانید

خسارات پیش‌بینی‌شده سیل بیمه‌گذاران بیش از 300میلیارد تومان است
فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب‌دیدگان سیل در وزارت کار
برخورد جدی با گرانفروشی اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان
خسارت سیل به 13هزار کیلومتر از راه‌های کشور