«۷۰خوان تولید»|بانک‌ها به همه وام می‌دهند جز تولید/ تولیدکننده لوازم خانگی: خسته شدیم

پتانسیل درآمدزایی صنعت گردشگری به اندازه نفت و خودرو است
13 شهریور 1398
آمار صادرات باز هم نزولی شد/ نصف صادرات ایران به ۲ کشور چین و عراق
21 شهریور 1398

«۷۰خوان تولید»|بانک‌ها به همه وام می‌دهند جز تولید/ تولیدکننده لوازم خانگی: خسته شدیم

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 12 شهریور 98 : امیر نصرالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه اولین دغدغه هر تولیدکننده برای آغاز فعالیت خود تأمین سرمایه است، اظهارداشت: متأسفانه در حال حاضر سیستم بانکی تمایلی به ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ندارد به‌نحوی که هر کسی می‌تواند از بانک‌ها وام بگیرد به‌جز تولیدکنندگان که این موضوع اصلاً خوب نیست.

این تولیدکننده لوازم خانگی با بیان اینکه در برخی از موارد بانک‌ها سودهای بالایی را در مقابل پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان اعلام می‌کنند، افزود: در این شرایط رکود بازار و مشکلات تولید کدام تولیدکننده توانایی پرداخت سودهای بالای بانکی را دارد؟

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز سرمایه لازم برای کار تولیدی چندین برابر شده و هرکس توان تأمین این سرمایه را ندارد. جالب اینجاست مسئولان می‌بینند که منابع مالی از تولید خارج می‌شود اما توجهی برای جلوگیری از این موضوع نمی‌کنند.

نصرالله‌زاده با بیان اینکه “چرا کسی با بنگاه‌داری سیستم بانکی برخورد نمی‌کند؟”، گفت: قرار بود دولت با ثبات نرخ ارز تکلیف تولیدکنندگان را مشخص کند اما متأسفانه این موضوع هم اجرایی شده و همه نگران تغییرات نرخ ارز هستند.

این تولیدکننده لوازم خانگی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نه‌تنها برای دولت هزینه ندارد بلکه سودآور هم است، ابراز کرد: با تشدید تحریم‌های بین‌المللی و خروج شرکت‌های لوازم خانگی خارجی از بازار باید حمایت لازم از تولیدکننده داخلی می‌شد تا آنها جان تازه گرفته و سهم خود را در بازار افزایش دهند اما متأسفانه این موضوع هم اجرایی نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به‌جای حمایت از تولیدکننده داخلی بازار لوازم خانگی با خطر افزایش قاچاق روبه‌رو است، جالب اینجاست برخی به‌صورت رسمی این قاچاق‌ها را انجام می‌دهند و کسی هم با آنها برخورد نمی‌کند.

نصرالله‌زاده با یادآوری اینکه همچنان مشکلات تأمین مواد اولیه برقرار است، گفت: تولیدکننده امروز خسته است و هیچ برنامه حمایتی برای آنها تعریف نشده است.

بیشتر بخوانید

«70خوان تولید»|9 سال وعده برای استقرار سامانه جامع تجارت الکترونیک
«70خوان تولید»|تأخیر در تصمیم، مشکل بزرگ تولید/ 5 ماه فرصت از دست رفت
«70خوان تولید»| 45درصد ذوب‌آهن اصفهان تعطیل است چون سنگ‎آهن ندارد
«70خوان تولید»|قاچاق، بزرگترین تهدید صنعت لوازم خانگی/ مگر می‌شود دولت از ورود کانتینری کالای قاچاق بی‌خبر باشد؟