تولید محصول جدید فولادی برای اولین بار در خاورمیانه
27 مهر 1396
دستیابی به تکنولوژی بازیافت پارچه توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی/ دومین کشور صاحب این تکنولوژی در جهان هستیم
27 مهر 1396

۱۵۰ هزار تن ریل هندی به کشور وارد شد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 25 مهر 96 شناسه خبر 1549346 : معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود ۱۵۰ هزار تن ریل هندی به کشور خبر داد و گفت: به دنبال وارد کردن شمش هندی برای تولید ریل پیشرفته UIC۶۰ در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان هستیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از چهاربانده کردن محور هراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش ریلی حدود 22 طرح ریلی به طور 3430 کیلومتر در دست ساخت است که 919 کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه همزمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دو خطه کردن 900 کیلومتر راه‌آهن را در دست اجرا دارد، تصریح کرد: تا 2 ماه آینده راه‌آهن کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد و تا یک هفته آینده ریل‌گذاری خط آهن ارومیه نیز به پایان خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه از راه‌آهن رشت فقط 32 کیلومتر باقی مانده که تا پایان سال اجرا می‌شود، گفت: 65 کیلومتر نیز از راه‌آهن میانه – بستان‌آباد باقی مانده که در حال انجام کارهای اجرایی آن هستیم.

خادمی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه ریل موردنیاز پروژه‌های ریلی چگونه و از چه محلی تامین می‌شود افزود: قراردادهای احداث یا به صورت روسازی است ریل‌گذاری است یا روسازی جدا ریل‌گذاری جداست، در خصوص نوع اول تامین ریل با پیمانکار است مانند پروژه‌های راه‌آهن یزد- نیریز یا راه‌آهن غرب، درباره نوع دوم قراردادها ریل موردنیاز از طریق فاینانس هندی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 150 هزار تن ریل از این کشور وارد شده که برای سرعت‌های 120 کیلومتر در قطارهای باری و 160 کیلومتر در قطارهای مسافری مناسب است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس قرارداد راه‌آهن با ذوب‌آهن اصفهان این کارخانه هرچه ریل تولید کند آن را خریداری می‌کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر مذاکره با هندی‌ها برای وارد کردن شمش از هند جهت تولید ریل در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان هستیم.