وضع صنعت کفش وخیم‌تر شد/حمایت از تولید ملی در حد حرف باقی ماند

ایرانول رکورد تولید و فروش روغن را شکست
12 اسفند 1396
چین بزرگ‌ترین واردکننده کفش و پوشاک جهان است/ بخشی از بازار 2 هزار و 200 میلیارد دلاری صادرات به چین را به دست آوریم
12 اسفند 1396

وضع صنعت کفش وخیم‌تر شد/حمایت از تولید ملی در حد حرف باقی ماند

خبرگزاری تسنیم جمعه 11 اسفند 96 : رسول شجری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه تشدید رکود باعث مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی کفش به وجود آورده است، اظهارداشت: جلسات مختلفی را با مسئولان مختلف برگزار کرده ایم و همه شعارهایی در حمایت از تولید ملی سر می زنند اما متأسفانه گویا کسی به فکر واحدهای تولیدی به ویژه صنعت کفش نیست.

وی با بیان اینکه به جای فروش در بازار عید فقط سردرگم بوده و برای حل مشکلات خود به هر دری می زنیم، افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی کفش امسال رشد 10 تا 20 درصدی داشته است و بخش زیادی از نیروی انسانی این حوزه بیکار شده اند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز بسیاری از واحدهای تولیدی بخشی از خط تولید خود را تعطیل و با ظرفیت حدالقی کار می کنند، تصریح کرد:  این در حالی است که روزی صنعت کفش کشور کالا به روسیه صادر می کرد اما امروز به خاطر سودجویی تعدادی از افراد در تشدید واردات و قاچاق کفش در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

وی در ادامه صحبت های خود به واردات زیره و رویه کفش به عنوان کالای نیمه ساخته به کشور اشاره کرد و گفت: سودجویان به راحتی این زیره و رویه کفش را در یک زیر پله چسبانده و راهی بازار می کنند کسی هم با آنها برخوردی نمی کند. ما حتی پیشنهاد دادیم که یکی ازکارشناسان اتحادیه به صورت رایگان در گمرکان مستقر شود  و مانع وردات این گونه کالاها به عنوان ابزار تولید شوند اما متأسفانه کسی قبول نکرد.

شجری با بیان اینکه امسال واحدهای تولید کفش فروش خوبی نخواهند داشت، گفت: رقابت در بازار بسیار ناعادلانه است قیمت مواد اولیه گران است و در نهایت قیمت کالاهای ما را افزایش داده است. در حالی که قیمت کالاهای قاچاق ارزان است.